۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۶۱۲

گسترش عدم امنیت غذایی در نیمی از استانهای یمن

خبرگزاری رسا ـ برنامه جهانی غذا هشدار داد نیمی از استانهای یمن با عدم امنیت غذایی مواجه هستند.
استفان دوجاريک سخنگوي سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل طی بیانیه ای اعلام کرد: ده استان از 22 استان یمن از این لحاظ در وضعیت اضطراری هستند و در واقع تنها یک گام با قحطی فاصله دارند.

 

بیانیه روز دوشنبه این مسوول سازمان ملل حاکی است: کودکان یمنی در بین کودکان سایر کشورها، بالاترین نرخ میانگین سوء تغذیه را دارند و برآوردها حاکی است از هر پنج یمنی یک نفر از نبود شدید امنیت غذایی رنج می برد و نیاز به کمکهای غذایی فوری دارد.

 

دوجاریک برلزوم تامین امنیت و آزادی عمل برای فعالیت سازمانها و نهادهای انسانی در یمن تاکید و بیان داشت: برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی باید به این نهادها اجازه داده شود برای امدادرسانی به افراد به شدت نیازمند و در وضعیت اورژانسی در یمن اقدام کنند، وضعیت امنیتی در یمن همچنان نابسامان است و بمبارانهای هوایی و درگیریهای میدانی در تمام مناطق این کشور به کلی بر فعالیت های برنامه جهانی غذا سایه افکنده است و این مجموعه امکان رساندن محموله های غذایی به ویژه از مسیر تعز به صنعا را ندارد.

 

این گزارش حاکی است: به رغم همه چالش های موجود در یمن برنامه جهانی غذا موفق شده از ابتدای بحران جاری در یمن هر ماه به نیم میلیون نفر مواد غذایی برساند.

 

این برنامه در ماههای سپتامبر و اکتبر (دو ماه گذشته) موفق شده به بیش از دو ونیم میلیون نفر در مناطق مختلف یمن امدادرسانی غذایی کند.

 

دفتر هماهنگی امور انسانی همچنین از پیش بینی رسیدن طوفان شدید به سواحل جنوبی یمن خبر داده است و افزوده است: این طوفان بیشتر مناطق یمن را در می نوردد ولی شدت آن در استانهای ساحلی بیشتر خواهد بود.‎

 

پیش بینی می شود درپی این طوفان 1/4میلیون یمنی نیازمند امدادرسانی خواهند بود.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن حدود هفت هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند. /981/ب103/د

ارسال نظرات