۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۹۴۴

رهبر جنبش اسلامی بر عدم توقف انتفاضه قدس تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش اسلامی در سرزمین‎های اشغالی 1948 تاکید کرد: توقف انتفاضه قدس امری محال است، زیرا این انتفاضه تصویرگر خشم مردم فلسطین است.
رهبر جنبش جهاد اسلامي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ رائد صلاح، رییس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 امروز طی سخنانی در جمع اعضای مقاومت با اشاره به فشارهای برخی طرف های فلسطینی و عربی برای خاموش کردن شعله انتفاضه کنونی، تاکید کرد: توقف انتفاضه قدس امری محال است، زیرا این انتفاضه تصویرگر خشم مردم فلسطین است و یک حرکت خودجوش مردمی به شمار می رود، این انتفاضه در واکنش به تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و مسیحی و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی شکل گرفت.

 

وی افزود: این اقدام یادآور فشارهای برخی طرف های عربی در جریان انقلاب بزرگ فلسطین در سال 1936 است.

 

شیخ رصلاح با ابراز تاسف از موضع رسمی سران کشورهای عربی در قبال انتفاضه قدس، گفت: این سران دم از وجود حمایت های سیاسی و مالی و رسانه ای می زنند، حال آنکه چنین مساله ای صحت ندارد.


وی این پرسش را مطرح کرد: چه چیزی مانع از نقش آفرینی سران عربی در زمینه بازسازی محله قدیمی قدس و تثبیت موجودیت فلسطینیان ساکن این منطقه می شود.

 

این رهبر فلسطینی بر مخالفت جنبش اسلامی با تداوم نظارت این جنبش بر حلقه های مباحثه در مسجد الاقصی در ازای آرام سازی اوضاع و عدم رویارویی فلسطینیان با شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست تاکید کرد.

 

وی یادآور شد: اسرائیل همچنان به تلاش های توطئه آمیز خود در زمینه تخریب مسجد مبارک الاقصی و ساخت معبد کذایی بر روی ویرانه های آن ادامه می دهد. این رژیم به شهرک سازی بر روی زمین های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شدت بخشیده است و این رژیم در مسیر تشکیل کشور مستقل فلسطین سنگ اندازی می کند.

 

این عضو مقاومت ضمن اشاره به کارآمدی گزینه پایبندی فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 و قدس به راهبرد پایداری و حراست از هویت فلسطینی خود، تاکید کرد: تبعید فلسطینیان از سرزمین خود همچنان در سرلوحه برنامه های رژیم صهیونیستی قرار دارد.


شیخ رائد صلاح تصریح کرد: بیت المقدس و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی تنها مانده اند و فقط فلسطینیان از آنها حراست می کنند.

 

گفتنی است که دادگاه صهیونیستی طی حکمی ظالمانه شیخ رائد صلاح را به بهانه جوسازی علیه رژیم صهیونیستی به 11 ماه حبس محکوم کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات