۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۰۶۵

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های هند و کویت

خبرگزاری رسا ـ رسانه های هند روز چهارشنبه با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت 13 آبان به نقل از ایشان نوشتند که هدف شعار مرگ بر آمریکا، سیاست های استکباری این کشور است.
رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان و دانش آموزان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی زبان «ایشین ایج» در گزارش از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: دانشجویان ایرانی در چهارم نوامبر سال 1979 میلادی با تسخیر سفارت آمریکا در تهران به سیاست های این کشور نسبت به ایران اعتراض کردند.


این روزنامه با بیان اینکه «دانشجویان ایرانی با حمله به سفارت آمریکا، 52 آمریکایی را به مدت 444 روز به گروگان گرفتند»، نوشت: آیت الله خامنه ای اعلام کرد که شعار مرگ بر آمریکا از حمایت قدرتمندی در داخل برخوردار است.


این روزنامه افزود: آیت الله خامنه ای و گروه هایی در ایران به سیاست های آمریکا با شک و تردید نگاه می کنند و آن را تهدیدی برای کشور می دانند.


روزنامه «ایندین اکسپرس» نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران، هدف شعار مرگ بر آمریکا را اعتراض به سیاست های استکباری این کشور اعلام کرد.


این روزنامه نوشت: به رغم امضای توافقنامه هسته ای هنوز هم اعتمادی به آمریکا نیست.


روزنامه هندی افزود: رهبر عالی ایران ماهیت نگرش آمریکا را همان اهداف خصمانه گذشته دانست و گفت که ملت ایران هرگز این را فراموش نخواهد کرد.


روزنامه «هندوستان تایمز» نیز نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که شعار مرگ بر آمریکا حتی با توافقنامه هسته ای هیچگاه کنار گذاشته نمی شود.


این روزنامه به نقل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت: این شعار در هر نماز جمعه، در مساجد و راهپیمایی ها به عنوان نماد مخالفت با آمریکا داده می شود.


این روزنامه به نقل از تعدادی از نمایندگان مجلس نوشت: پس از حصول توافقات هسته ای در تابستان گذشته با قدرت های جهانی، دولت و مجلس باید همسو با رهبری بسیار محتاطانه عمل کنند.


«هندوستان تایمز» نوشت: رهبرعالی ایران توافق هسته ای را که منجر به لغو تحریم های اقتصادی می شود، تایید کرد، ولی درعین حال نسبت به نفوذ آمریکا هشدار داده است.


این روزنامه نوشت: رهبر عالی ایران اعلام کرده است که سیاست منطقه ای آمریکا با سیاست ایران 180 درجه فرق دارد.


روزنامه هندوستان تایمز با اشاره به مصاحبه «حسن روحانی» رییس جمهوری با یکی از شبکه های تلویزیونی در آمریکا به نقل از وی نوشت: مطمئن است که ملت آمریکا شعار مرگ بر آمریکا که در تجمع های ملت ایران سرداده می شود را به عنوان توهین به ملت آن کشور برداشت نخواهند کرد.

 

روزنامه الرای نوشت: آیت الله خامنه ای به مناسبت روز 13 آبان که به روز مبارزه با استکبار جهانی معروف است در جمع دانش آموزان و دانشجویان ایرانی اظهار داشت: مبارزه با استکبار حرکتی عقلانی، منطقی و حکیمانه است که با پشتوانه علمی و بنا به تجربه ملت ایران صورت می گیرد.


این روزنامه در ادامه با اشاره به همزمانی این روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا (سفارت آمریکا) در تهران، افزود: دانش آموزان و دانشجویان هر ساله با هدف انتقاد از سیاست های آمریکا و هم پیمانانش با تجمع در مقابل این مکان (لانه جاسوسی آمریکا) اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی می کنند.


روزنامه پرشمار الرای اضافه می کند: رهبر ایران (رهبر معظم انقلاب) به جوانان ایرانی توصیه کردند تا اسناد به دست آمده در پی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مطالعه کنند و خاطر نشان کردند که همه این اسناد نشان می دهند که آمریکا در اوج رویدادهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال توطئه چینی علیه ایران بوده است.


به نوشته این منبع خبری، آیت الله خامنه ای تاکید کردند که شعار مرگ بر آمریکا که ملت ایران آن را سر می دهد، خطاب به مردم این کشور نبوده و سیاست های این کشور و استکبار جهانی را هدف قرار می دهد که دارای پشتوانه عقلانی است
/982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات