۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۱۲۹
به مناسبت بزرگداشت 13 آبان؛

نمایشگاه «دانستنی های 13 آبان» در کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه منابع اطلاعاتی با عنوان «دانستنی های 13 آبان» در تالار بانوان کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی رحمةالله علیه به مناسبت بزرگداشت 13 آبان ماه گشایش یافت.
13 آبان

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، تالار بانوان کتابخانه این مجتمع وابسته به آستان قدس رضوی، با هدف اطلاع رسانی و شناساندن وقایع و حوادث 13 آبان ماه همچون: تبعید امام خمینی رحمةالله علیه به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان در تسخیر لانه جاسوسی، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.

در نمایشگاه «دانستنی های 13 آبان» منتخبی از کتاب های این کتابخانه با موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، استکبار جهانی و روز دانش آموز در معرض نمایش قرار گرفته است.
از دیگر آثار به نمایش گذاشته شده می توان به «بیان نخستین واکنش مرحوم سید احمد خمینی نسبت به اشغال لانه جاسوسی همراه با تصویر»، «بیانیه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی به مناسبت 13 آبان» و «بیان خلاصه ای از وقایع مربوط به 13 آبان به صورت اطلاعیه هایی جداگانه همراه با تصویر» اشاره کرد.

از دیگر آثار این نمایشگاه علاوه بر نمایش تمبر مخصوص روز مبارزه با استکبار جهانی می توان از «بیان خلاصه ای از ماجرای تبعید امام خمینی رحمةالله علیه به ترکیه» و «بیانات رهبر مقام معظم رهبری به مناسبت 13 آبان» و ... نام برد.

از آنجایی که کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی رحمةالله علیه مخصوص دانش آموزان است و روز 13 آبان نیز با نام «روز دانش آموز» شناخته شده است، مطالب این نمایشگاه متنوع در قالب مجموعه نسبتاً کاملی از کتاب، مقاله، عکس، خلاصه مطلب و ... تهیه شده است.

دانش آموزان با بازدید از نمایشگاه «دانستنی های 13 آبان» می توانند اطلاعات ارزشمندی چه بصورت خلاصه و چه کامل درباره وقایع روز 13 آبان بدست آورند، این نمایشگاه از 12 تا 18 آبان ماه در معرض نمایش علاقه مندان قرار دارد.

یادآور می شود؛ کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی رحمةالله علیه به عنوان یکی از کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در مشهد با بخش های مختلف همچون تالار مطالعه قفسه باز، تالار مرجع، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب، واحد اینترنت، واحد منابع دیداری و شنیداری و ... در دو واحد مجزای آقایان و بانوان در خیابان خواجه ربیع23 (خیابان شهید غیور اصل) پذیرای اهل علم و ادب است./1310/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات