۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۴۵۶
نتانیاهو:

باید دغدغه‌های اسرائیل در مورد سوریه در نظر گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک اندیشکده آمریکایی ضمن تقاضا برای افزایش کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت که هرگونه توافق بین‌المللی درباره سوریه باید نگرانی‌های اسرائیل را نیز در نظر بگیرد.
نتانياهو و اشغال مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) در موسسه «امریکن اینترپرایز» که یک اندیشکده محافظه‌کار است، گفت: «آمریکا با مبلغ 3 میلیارد دلار در سال از اسرائیل حمایت می‌کند. شما معادل یک و نیم تریلیون دلار در جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کردید و این به ارزش پنج قرن کمک به اسرائیل می‌شود».

 

وی با این حال ادامه داد که رژیم صهیونیستی کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو را قدردان است و تحسین می‌کند. او در خصوص دیدار خود با «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا گفت: «رییس‌جمهور امروز گفت که حمایت از اسرائیل فقط برای خود اسرائیل مهم نیست. این چیزی است که ما عمیقاً آن را تحسین می‌کنیم. این سرمایه‌گذاری بسیار محکم برای آمنیت آمریکا است. ما همپیمانی هستیم که خواستار ارتش آمریکا نیستیم. ما هرگز چنین چیزی نخواستیم و دنبال چنین چیزی نیز نیستیم. ما قادر به دفاع از خود هستیم. ما فقط ابزار می‌خواهیم».

 

نتانیاهو تصریح کرد که دادن ابزار به اسرائیل برای «دفاع از خود»، یکی از راههای کلیدی برای مهار ایران است.

 

تایمز اسرائیل گزارش کرد که رژیم صهیونیستی در حال حاضر حدود 3 میلیارد دلار در سال کمک نظامی از آمریکا دریافت می‌کند و ظاهراً به دنبال آن است که این مبلغ را به سالانه 5 میلیارد دلار افزایش دهد.

 

طبق این گزارش، نتانیاهو و اوباما ظاهراً در نشست خود در کاخ سفید به توافق رسیدند که مبلغی را که سالانه اسرائیل دریافت می‌کند، افزایش دهند.

 

«یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی اسرائیل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، یک هیأت آمریکایی به ریاست «یائل لمپرت» مدیر بخش شرق، اسرائیل و مصر در شورای امنیت ملی آمریکا قرار است اوایل ماه دسامبر از بیت المقدس دیدار کنند تا مذاکراتی را درباره تفاهم جدید آغاز کنند.

 

نتانیاهو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، تفاهم کنونی آمریکا-تل‌آویو ظرف دو سال آینده منقضی می‌شود اما مذاکرات برای رسیدن به یک تفاهم جدید قرار است قبل از رسیدن سال 2017، نهایی شود.

 

وی درباره این مذاکرات در خصوص تفاهم جدید آمریکا-تل‌آویو گفت: «ما هنوز بر مبلغ دقیقی متمرکز نشدیم. توافق قبلی در سال 2007 به امضا درآمد اما خاورمیانه امروز قابل مقایسه با خاورمیانه آن سال نیست».

 

وی توضیح داد که وضعیت کنونی خاورمیانه به قدری ناآرام است که چالش‌های جدیدی را برای رژیم صهیونیستی به وجود‌ آورده است./982/ب103/د

ارسال نظرات