۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۹۵۱
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خوزستان خبر داد؛

آغاز توزیع بیش از ده هزار جلد کتاب در حوزه های علمیه برادران خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران خوزستان از آغاز توزیع بیش از ده هزار جلد کتاب به ارزش 150 میلیون تومان در بین مدارس علمیه استان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد کتاب در میان 50 حوزه علمیه توزیع شده است.
حجت الاسلام محمد افضلي ، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه برادران خوزستان

 

حجت الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در راستای تقویت منابع پژوهشی، تقویت کتابخانه های حوزه های علمیه و دسترسی آسان طلاب به منابع علوم حوزوی، معاونت پژوهش حوزه های علمیه برادران استان اقدام به توزیع بیش از 10 هزار جلد کتاب به ارزش بیش از 150 میلیون تومان در بین این مدارس کرده است.

 

وی با اشاره به این که این تعداد کتاب در بین 50 حوزه علمیه برادران خوزستان توزیع می شود، ادامه داد: بیش از 200 عنوان کتاب همانند مجموعه مستند ائمه اطهار علیهم السلام در هفتاد جلد، کتاب تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، تفسیر مصباح الهدایه، مجموعه تفسیر نفیس و دیگر موارد در میان مدارس حوزه های علمیه برادران استان توزیع می شود.

 

مدیر کتابخانه های حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به شرایط اهدا کتاب ها به این مدارس گفت: به معاونت پژوهش حوزه های علمیه برادران برخوردار از کانون فعال و مجوز دار یا نشریه علمی مجوز دار کتاب های اهدایی توزیع می شود.

 

حجت الاسلام افضلی با بیان اهمیت کتابخانه و کتابخوانی باتوجه به این که کتاب غذای روح انسان است، افزود: همانگونه که جسم انسان به غذا نیازمند است، روح انسان برای پرورش و تعالی خود نیاز به مطالعه و کتابخوانی دارد. 

 

حجت الاسلام افضلی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در خصوص دغدغه ایشان در موضوع کتاب و کتابخوانی ادامه داد: رهبری فرمودند که امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها وظیفه ای دینی بلکه واجب عینی است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران خوزستان با اشاره به راهکاری های عملی برای رفع دغدغه های رهبری درباره کتاب و کتابخوانی گفت: انجام فعالیت های گوناگون کتابخانه ها، مسابقات و جشنواره های پژوهشی، نشریات علمی و پژوهشی، سایت های اینترنی، نشست های انجمن های علمی، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی، تجهیز کتابخانه ها و آموزش کارهای پژوهش نویسی از جمله این راهکارها هستند./9453/ت302/ق

ارسال نظرات