۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۲۱۴۹
یکی از علمای بحرین:

تحقق عدالت اجتماعی با پایبندی دولت‎ها به حقوق بشر محقق می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق(ع) بحرین با اشاره به موضوع عدالت اجتماعی تاکید کرد که التزام عملی در به رسمیت شناختن حقوق انسان‌ها شرط اصلی تحقق عدالت اجتماعی است.
صنقور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه‌های امروز نماز جمعه تاکید کرد که اسلام حقوق انسان‌ها را به رسمیت شناخته است.


شیخ صنقور گفت: موضوع ثبوت حقوق انسانی، امری کاملا فطری و مقتضای طبیعیت انسان‌ها و خلقت آنان بوده و اسلام اقدام به تشریع آن نکرده است بلکه بر این حکم فطری مهر تایید زده است.


شیخ صنقور افزود: تا زمانی که مجموعه حقوقی برای انسان‌ها ثابت نباشد، مفهوم ظلم هیچ معنایی پیدا نمی‌کند. ظلم در جایی مطرح است که حقی ثابت شده باشد.


وی با اشاره به آنکه اسلام برای دفاع و حمایت از حقوق انسان‌ها آمده و این حقوق مشروعیت ذاتی دارد، خاطر نشان کرد: تمییز میان حکومت عادل از حکومت ظالم با توجه به معیار رعایت و احترام حقوق انسان‌ها از سوی حکومت، امکانپذیر است، زیرا تعدی به حقوق بشریت امری قبیح تلقی می‌شود.


سخنران مسجد امام صادق (ع) بحرین با اشاره به «التزام عملی حکومت در به رسمیت شناختن حقوق انسان‌ها» تصریح کرد: تحقق چنین امری جز از راه ایمان صادق و حقیقی به حرمت انسان‌ها و ضرورت رعایت حقوقشان امکان پذیر نیست.


 مساوات و برابری در رعایت حقوق و رغبت و تلاش دولت‌ها در حمایت از حقوق انسان‌ها از دیگر شرایط اساسی تحقق عملی به رسمیت شناختن حقوق انسان‌ها از سوی این روحانی بحرینی مطرح شد.


شیخ صنقور در پایان تصریح کرد که زندانیان سیاسی از ساده ترین حقوق اساسی خود محروم هستند./981/ب901/د

ارسال نظرات