۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۲۲۴

گزارش آماری سازمان امنیتی شاباک درباره انتفاضه

خبرگزاری رسا ـ سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" اعتراف کرد: بخش اعظم عملیات های فلسطینیان علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از آغاز انتفاضه قدس تاکنون به صورت انفرادی به اجرا درآمده است و مجریان آنها جوانان مجرد بودند و به هیچ تشکیلات فلسطینی وابستگی نداشتند و فاقد هرگونه سابق امنیتی بودند.
انتفاضه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شاباک با تهیه گزارشی تحلیلی و آماری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با موج عملیات های انفرادی مواجه است و بخش اعظم این عملیات با سلاح سرد به اجرا درآمده است.

 

در این گزارش آمده است: جوانان شرکت کننده در این عملیات ها پاره ای اشتراکات دارند، آنان به لحاظ سیاسی عضو هیچ تشکیلاتی نیستند و هیچ طرح سازمان یافته ای برای فعالیت های خود ندارند و فقط اعتراض خود را ابراز می دارند.

 

در گزارش حاضر می خوانیم: اعمال سیاست های تبعیض نژادی و اقتصادی و اجتماعی از سوی دشمن صهیونیستی این جوانان را به اجرای عملیات ها علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست وامی دارد و برخی از آنان اجرای عملیات ها را تنها راه فرار از شرایط رقت بار می دانند.


بر پایه این گزارش، شبکه های ارتباط اجتماعی و همچنین رسانه های رسمی فلسطین تنها محرک این عملیات ها می باشند.

 

سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: انتفاضه کنونی یک حرکت کاملا مردمی و خودجوش است و توسط هیچ گروه نهاد، سازمان یا تشکیلات فلسطینی هدایت نمی شود.

 

شاباک در گزارش خود آماری را به شکل زیر بیان کرده است:

 

ـ 91 درصد مجریان عملیات ها مرد هستند

 

ـ  7 تن از مجریان عملیات ها زن هستند

 

ـ 86 درصد مجریان عملیات ها مجرد هستند که عمر 82 درصد آنان بین 16 تا 25 سال می باشد 

 

ـ 72 درصد عاملان اجرای این عملیات ها از ساکنان کرانه باختری هستند

 

ـ 58 درصد مجریان عملیات ها علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از ساکنان مناطق جنوبی و مرکزی کرانه باختری هستند؛ به نحوی که 34 درصد آنان از منطقه الخلیل و 8 درصد از رام الله و 4 درصد از منطقه بیت لحم می باشند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که 14 درصد دیگر مجریان این عملیات از مناطق شمالی کرانه باختری هستند؛ به نحوی که 4 درصد آنان از نابلس و 3 درصد دیگر از جنین و 4 درصد از اغوار می باشند

 

ـ 23 درصد مجریان عملیات ها از اهالی قدس شرقی هستند و دارای کارت آبی می باشند و فقط 5 درصد مجریان را عرب های ساکن سرزمین های اشغالی 1948 تشکیل می دهند

 

ـ 38 درصد این عملیات ها در قدس و داخل سرزمین های اشغالی 1948 به اجرا درآمده است؛ به نحوی که از این میزان 62 درصد در قدس و 38 درصد در داخل این سرزمین ها به اجرا درآمده است

 

ـ 67 درصد عملیات ها به وسیله سلاح سرد صورت گرفته است

 

ـ بقیه عملیات ها شامل 18 مورد تیراندازی و 4 مورد زیرگیری با خودرو و یک مورد حمله با کپسول گاز است.

 

ـ 22 مورد عملیات ها موجب مجروحیت سطحی و 17 مورد دیگر باعث مجروحیت عمیق شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات