۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۰۲۶۲۲
دبیرکل ناتو:

حملات پاریس جنگ بین غرب و اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل ناتو در واکنش به حملات مرگبار پاریس گفت: این حملات نشان‌دهنده جنگ میان افراط‌گرایان و حامیان ارزش‌های دموکراتیک است نه مبارزه‌ بین جهان اسلام و غرب.
ناتو

 

به گزارش خبرگزاری رسا،"ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: هدف حملات تروریستی وحشتناک پاریس ترساندن و ایجاد رعب و وحشت است اما این کار موجب تقویت عزم و اراده ما می‌شود.


 
دبیرکل ناتو تاکید کرد: تمام متحدان ناتو در جنگ علیه تروریسم متحد ایستاده‌ و در همبستگی با فرانسه متحدند. این حملات نه تنها حمله علیه مردم بی‌گناه پاریس و علیه فرانسه بود، بلکه حمله به ارزش‌های بنیادین آزادی و دموکراسی و جوامع باز محسوب می‌شود.


 
استولتنبرگ که سابقا نخست‌وزیر نروژ بود، تاکیدکرد: ما همچنان در دفاع از دموکراسی و جوامع باز هوشیار، مصمم و متحد باقی می‌مانیم. ما در این نبرد از ابزارهای اطلاعاتی و نظامی و همکاری پلیس و ادامه پیشبرد ایدئولوژی جوامع باز بر پایه اعتماد استفاده می‌کنیم.


 
دبیرکل ناتو همچنین گفت: مسلمانان در حال حاضر در جنگ علیه گروه تروریستی داعش درغرب آسیا و شمال آفریقا پیشرو هستند و متحمل بیشترین تلفات شده‌اند. بنابراین این مبارزه بین جهان اسلام و غرب نیست. این مبارزه‌ مخیان افراط گرایان، مجرمان و مردمی است که به ارزش‌های بنیادین آزادی و احترام به حقوق بشر باور دارند./982/ب101/د

ارسال نظرات