۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۶۴۵

پوشش رسانه‎ای هدفمند حملات تروریستی پاریس از سوی رسانه‎های غربی

خبرگزاری رسا ـ رسانه‎های غربی همانند بسیاری از وقایع دیگر، حملات تروریستی پاریس را هدفمند گزارش دادند تا بتوانند اهداف و عملیات آینده دولت های غربی را توجیه کنند.
حملات تروريستي در پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هنوز چند دقیقه ای از انتشار اخبار عملیات تروریستی در پاریس نگذشته بود که رسانه های غربی آن را اقدام داعش خواندند و چند ساعت پس از آن نیز داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

 

جنگ رسانه ای و یا به اصطلاح غربی آن پروپاگاندا از همین جا آغاز شد به طوری که حتی رسانه های روسی که مخالف سیاست های غرب هستند، تحت تاثیر خبرپراکنی رسانه های غرب قرار گرفته و این عملیات را در لحظات اول وقوع به داعش نسبت دادند.

 

جالب اینجاست که رسانه های روسی خاطره انتشار اخبار سقوط پرواز MH-17، هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین را به سرعت از یاد بردند. خبری که به سرعت و بدون ارائه سندی مستدل از سوی رسانه های غربی به حمله نظامی روسیه نسبت داده شد.

 

اما با اقدام داعش در فرانسه، چه کسانی بیشتر سود بردند؟ طبق نظرسنجی هایی که اخیرا در اروپا انجام شده است، دشمن شماره یک این کشورها داعش نیست بلکه احزاب تندرو، نژادپرست و ضد پناهجویان هستند. احزابی مانند پگیدا در آلمان، حزب استقلال انگلستان و نیز جبهه ملی فرانسه که بیشترین بهره را از بدنام شدن پناهجویان در اروپا می برند.

 

شاهد این مدعا آنجاست که بعد از انتشار اخبار رسانه های غربی مبنی بر احتمال حضور اعضای داعشی که به عنوان مهاجر و پناهجو به اروپا آمده اند، در عملیات تروریستی در پاریس، اولاند رییس جمهور فرانسه به سرعت دستور بستن مرزهای این کشور را صادر کرد.

 

از طرف دیگر با نزدیک شدن ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به مرز های آبی سوریه، بهانه ای برای حضور جدی دولت فرانسه در عملیات نظامی سوریه و نیز بهره بردن از منافع یک کشور جنگ زده (و مستعمره سابق فرانسه) لازم می بود و این امر با حملات تروریستی داعش در خاک فرانسه و نیز انتشار گسترده اخبار آن از سوی رسانه های غربی میسر شد.

 

تاریخ نشان داده است که کشورهای استعمارگر در دوران استعمار جدید، پیش از حمله به کشور هدف و بهره کشی از منابع آن ابتدا بهانه ای را پیدا می کنند و سپس آن را دستاویزی برای حمله قرار می دهند. ( بر خلاف دوران استعمار قدیم که کشورهای استعمار گر با وقاحت تمام کشوری را اشغال کرده و و منابع آن را چپاول می کردند.)

 

به طور مثال می توان به حملات تروریستی به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در سال 2001، تبلیغات گسترده رسانه ها در نقش داشتن مسلمانان در آن و دستاویز شدن این عملیات تروریستی برای حملات آمریکا به عراق و افغانستان اشاره کرد. حملاتی که بسیاری از کارشناسان، سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل را در وقوع آن دخیل می دانند که شاید یکی از دلایل عمده این اظهار نظر، تخلیه تمام کارمندان یهودی مرکز تجارت جهانی پیش از وقوع حملات تروریستی باشد.

 

جالب آن که مالک یهودی و صهیونیست سالن کنسرت پاریس که در آن عملیات تروریستی انجام شد، دو ماه قبل با دریافت هشداری سالن خود را فروخته و به همراه خانواده راهی اراضی اشغالی شده بود./847/ب901/د

ارسال نظرات