۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۶۵۴
پایگاه خبری کانادایی مطرح کرد؛

آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی به داعش کمک می‎کند

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری کانادایی در گزارشی تاکید کرد از آنجایی که سیاست خارجی آمریکا با نفت و منافع رژیم اشغالگر تعریف می شود، این کشور حاضر است برای تامین این دو هدف به هر کاری حتی حمایت از خطرناک ترین گروه های تروریستی دست زند.
حمايت آمريکا از اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک پایگاه خبری ـ تحلیلی غربی، تعیین کننده سیاست های آمریکا در منطقه را رژیم صهیونیستی و نفت دانست و تاکید کرد که آمریکا حاضر است برای حمایت از این دو، به هر کاری دست بزند.

 

بنا به تحلیل این سایت، در سوریه سه جنگ مهم در حال رخ دادن است که این جنگ ها بین شورشیان و دولت سوریه، بین عربستان و ایران و سرانجام بین آمریکا و روسیه در حال وقوع است.

 

با توجه به این واقعیت که جنگ قدرت بین آمریکا و روسیه برای کارشناسان و سیاست گذارن آمریکایی از اهمیت خاصی برخوردار است و از طرفی خط مشی سیاست های ایالات متحده را حمایت از رژیم صهیونیستی و نیز چپاول هر چه بیشتر نفت کشورها تعیین می کند، دولت آمریکا تصمیم گرفته است که ریسک حمایت از تروریست های سوریه را بپذیرد. چون این تروریست ها علیه هم پیمان اصلی روسیه یعنی بشار اسد می جنگند.

 

در مقاله سایت گلوبال ریسرچ تصریح می شود که حمله آمریکا به عراق در سال 2003 تا حد زیادی عطش آمریکا به نفت را فرونشاند اما تحرکات علیه سوریه و نیز تحریم های ایران فقط به منظور حمایت از اسرائیل صورت می گیرد و هدف از این اقدامات تضعیف همسایگان این رژیم با ممانعت از رسیدن کمک های ایران و سوریه به حزب الله لبنان و نیز حماس در فلسطین است.

 

آمریکا از داعش نه تنها به عنوان ابزاری برای سرنگونی دولت اسد در سوریه بلکه به عنوان اهرم فشاری علیه ایران نیز استفاده می کند.

 

گلوبال ریسرچ با اعتراف به این که آخرین باری که ایران به به کشوری خارجی حمله کرده است سال 1738 میلادی بوده است می افزاید: ایالات متحده از ابتدای استقلال در سال 1776 تا کنون در 53 عملیات نظامی و نیز لشگرکشی حضور داشته است و برخلاف آنچه که رسانه های غربی تبلیغ می کنند، آمریکا تهدیدی برای امنیت منطقه است و نه ایران.

 

در ادامه مطلب منتشر شده در این سایت کانادایی می خوانیم: آمریکا به سه طریق از داعش بهره می برد. اول این که این گروه تروریستی به دشمنان آمریکا در خاورمیانه حمله کند؛ دوم این که حضور نظامی آمریکا در منطقه توجیه شود؛ و آخر این که در خاک آمریکا تهدیدی داخلی تعریف کند و با استفاده از این بهانه بتواند کنترل و نظارتی بی سابقه بر شهروندان خود اعمال کند به طوری که دولت باراک اوباما با استفاده از این نظارت و جاسوسی توانسته است از طرفی قدرت خود را به شدت بر مردم آمریکا اعمال کند و از طرف دیگر قدرت مردم در انتقاد از سیاست های دولت را از بین ببرد./847/ب902/د

ارسال نظرات