۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۷۸۷
امام‌ جمعه پاریس:

حملات جمعه نتیجه کوتاه آمدن در مقابل سلفی‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه پاریس می‌گوید حملات تروریستی اخیر این شهر نتیجه سهل‌انگاری در برابر گسترش سلفی گری و اسلام گرایی افراطی بوده است.
پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «دلیل ابوبکر» امام جماعت مسجد پاریس امروز واکنشی متفاوت به حملات تروریستی اخیر پاریس نشان داد و ضمن ادامه ابراز همدردی با هم‌شهری‌های خود، سهل‌انگاری دولت فرانسه در برابر سلفی‌ها و دیگر افراطیان را دلیل اصلی این حملات دانست.

 

بر اساس گزارش یورونیوز، ابوبکر که پیش از این رییس شورای مسلمانان فرانسه هم بوده، گفت: «ما با آغوشی باز از آنها استقبال می‌کردیم. حالا در جاهای مختلف از جمله در برخی مساجد و به رهبری بعضی امامان جماعت، کانون‌هایی شکل گرفته که محل تجمع افراد افراطی، جهادی، بزهکار، اسلام‌گرای افراطی و سلفی است. امامان فعال در این مکان‌ها افراد را آرام آرام به سوی گرایشی غرب‌ستیزانه و خشونت‌آمیز هدایت می کنند.»

 

مسجد پاریس چهارشنبه از مسلمانان پایتخت خواسته بود تا روز جمعه با تجمع در مقابل مسجد بزرگ پاریس مخالفت خود را با حملات تروریستی هفته گذشته اعلام کنند.

 

با این حال این گردهمایی به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شده و قرار است مسلمانان پس از نماز جمعه این هفته در تمام مساجد فرانسه برای قربانیان این حملات دعا کنند./982/ب103/د

ارسال نظرات