۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۷۹۰
آسوشیتدپرس خبر داد؛

اجیر شدن دانشمندان منطقه از سوی داعش برای ساخت سلاح شیمیایی

خبرگزاری رسا ـ یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی در بغداد اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در حال تلاش برای تولید سلاح های شیمیایی است و قصد دارد با اجیر کردن دانشمندان خاورمیانه به این هدف خود دست یابد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام اطلاعاتی در بغداد اعلام کرد: گروه تروریستی داعش یک واحد ویژه برای ساخت سلاح های شیمیایی اختصاص داده و قصد دارد با اجیر کردن دانشمندان عراقی، سوری و سایر کشورهای منطقه سلاح های شیمیایی تولید کند.

 

این مقام اطلاعاتی که نامش فاش نشده است، افزود: تروریست های داعش با استفاده از برخی کارشناسان غربی و همین طور سازمان صنایع نظامی دوره صدام که اکنون منحل شده، قصد تولید و ساخت سلاح های شیمیایی را دارد.

 

پیش از این مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نسبت به استفاده احتمالی تروریست های داعش از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی هشدار داده بود.

 

گرچه داعش بارها در میدان نبرد از گاز خردل استفاده کرده است ولی نهادهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به توانایی این گروه تروریستی برای تولید سلاح های شیمیایی پیچیده شک و تردید دارند.

 

در همین حال، مقام های عراقی هشدار داده اند که تسلط بر مناطق گسترده عراق و سوریه به تروریست های داعش این امکان را می دهد تا سلاح های شیمیایی را به صورت وسیع آزمایش کنند و این مساله نیروهای عراقی را تا حد زیادی نسبت به توانایی های داعش بی اطلاع گذاشته است.

 

نگرانی های مربوط به استفاده داعش از سلاح شیمیایی موجب شده است تا نیروهای عراقی اقدام به توزیع ماسک های گاز در بین نظامیان ارتش کنند.

 

گزارش آسوشیتدپرس نشان می دهد که تاکنون 25 درصد سربازان ارتش عراق به ماسک های ویژه مجهز شده اند./982/ب103/د

ارسال نظرات