۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۸۲۳

یکی از علمای عراق نسبت به افزایش سلاح کشتار جمعی در جهان هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا با انتقاد از اختصاص بودجه هنگفت برای خرید سلاح از سوی برخی کشورها، نسبت به افزایش سلاح کشتار جمعی هشدار داد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: عراق به دلیل جنگ های متوالی و ویرانگر از سوی نظام دیکتاتوری صدام حسین و پس از آن جنگ با تروریسم در انبوهی از مشکلات پیچیده گرفتار شده است و هر روز بر این مشکلات افزوده می شود.

 

وی افزود: قانون های مغایر دین و نیازهای معاصر نیز بر حجم مشکلات کشور افزود. این قانون ها با قانون اساسی که ملت تصویب کرد به شدت فاصله دارد. تکیه بر نفت نیز سبب پسرفت اقتصادی عراق شده است.

 

آیت الله مدرسی تأکید کرد: مبارزه با پسرفت و فساد به تلاش فراوان از سوی قشرهای مختلف جامعه و پیروی از فرامین مرجعیت تقلید و پایبندی بر شیوه امام حسین(ع) نیاز دارد.

 

این عالم عراقی با اشاره به بروز عملیات تروریستی در برخی کشورهای جهان خاطر نشان ساخت: جهان امروزه با بحران های حادی مواجه بوده و تروریسم در حال ضربه زدن به همگان است. فقر و به حاشیه راندن دیگران نیز امنیت و صلح جهانی را تحت تأثیر قرار داده و بودجه کشورها به خرید سلاح اختصاص یافته است.

 

وی از افزایش نیروگاه های اتمی و ساخت سلاح کشتار جمعی به عنوان یکی دیگر از خطرهای موجود جهان یاد کرد و ادامه داد که بودجه سلاح به کاهش شدید ثروت ملت ها و بروز رکود جهانی منجر شده است.

 

آیت الله مدرسی از پایبندی به آموزه های دین مبین اسلام به عنوان تنها راه نجات جهانیان یاد کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات