۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۴۶۶۸
سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان خبر داد:

مراجعه 15 هزار نفر به کتابخانه حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) امین شهر انار

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان از مراجعه 15 هزار و 148 نفر به کتابخانه حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) امین شهر انار از ابتدای سال جاری خبر داد.
مراجعه 15 هزار نفر به کتابخانه حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) امین شهر انار

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رضا رضوی، سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی، از مراجعه 15 هزار نفر به کتابخانه حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) امین شهر انار خبر داد و گفت: این کتابخانه به طور میانگین ماهانه بیش از 1800 نفر مراجعه کننده دارد.

وی  عنوان کرد: 11 هزار و 361 نفر به این کتابخانه در 6 ماه نخست سال جاری مراجعه کرده اند که بیش از 5 هزار کتاب به امانت داده شده و 4 هزار و 775 عنوان کتاب مطالعه شده است.

رضوی منابع کتابخانه حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) امین شهر انار را 27 هزار و 907 عنوان کتاب چاپی و 18 عنوان نشریه ادواری عنوان کرد.

سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان  ادامه داد:  تعداد اعضای این کتابخانه 2 هزار و 772 نفر است که از ابتدای سال جاری 54 نفر در این کتابخانه عضو شده اند.

رضوی با بیان اینکه پیشبرد فرهنگ عمومی مطالعه و باروری اندیشه ها از جمله اهداف این کتابخانه است، افزود:  تلاش برای رسیدن به این هدف مهم سبب شده است که کتابخانه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به عنوان کتابخانه برتر در  امین شهر انار شناخته شود.

وی با بیان اینکه زمین کتابخانه به مساحت 5000 متر مربع توسط حاج احمد وافی وقف بر آستان قدس رضوی شده است، افزود: احداث این کتابخانه با هزینه واقف محترم آقای حاج عباس امین در سال 71 با زیر بنای 630 متر مربع شروع و در آذر ماه 76 رسما ًافتتاح شد، هم چنین مرحوم امین 7500 متر مربع باغ پسته  را نیز برای پشتوانه مالی کتابخانه وقف کرده است.

رضوی تصریح کرد: این کتابخانه دارای 2 سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران،  اتاق ویژه تحقیق برای پژوهشگران است و بخش سمعی بصری و اینترنت کتابخانه نیز از رونق خوبی برخوردار است.

 سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان برگزاری کلاس های آموزشی فوق برنامه در رشته های مقدماتی کامپیوتر، خوشنویسی و خط، نقاشی، طراحی و زبان انگلیسی را از جمله برنامه های جانبی این کتابخانه عنوان کرد./1310/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات