۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۰۵۵

پیام آیت الله فیاض به زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی، توصیه‎هایی را به زائران اربعین حسینی ارائه کرد و آنان را به نماز اول وقت فراخواند.
حضرت آيت الله اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور پیامی، توصیه هایی را به زائران اربعین حسینی ارائه کرد و آنان را به اهتمام به وظایف شرعی به ویژه نماز اول وقت فراخواند.

 

در این پیام آمده است: بر اساس حدیث شریف «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» و سخن حضرت سید الشهدا «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی» و برای اصلاح و استقامت و عبور از این مرحله سخت عراق و به مناسبت زیارت میلیونی سید الشهدا علیه السلام، زائران را به رعایت برخی موارد دعوت می کنیم.

 

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات افزود: از همگان می خواهیم به وظایف شرعی خود به ویژه نماز اول وقت توجه ویژه ای داشته باشند چرا که نماز ستون دین است و امام حسین(ع) نیز خود را در راه احیای دین و نماز فدا کرد و در روز عاشورا با وجود شرایط جنگی و پرتاب تیر از هر سو از نماز غافل نماند.

 

حضرت آیت الله فیاض تصریح کرد: پرهیز از محرمات نظیر دروغ و غیبت و اذیت مردم و اخلاق ناپسند و فحاشی و گوش فرادادن به ترانه ضروری است. محرمات الهی و گناهان کبیره به هیچ وجه در شأن زائران اباعبدالله (ع) نیست.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: همه زائران باید مراسم زیارت را با آرامش و وقار انجام داده و آرامش خود را حفظ کنند، از بحث و جدل و شوخی های بیهوده خودداری ورزند، به ادب و اخلاق پایبند باشند، امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و از ورود به مسائل طایفه ای که به کینه و تنش و دوری میان مسلمانان می انجامد به شدت اجتناب کنند.

 

وی بر لزوم تلاش همگانی برای گسترش امنیت و ثبات بر اساس کشف مخفی گاه جنایتکاران تأکید کرد و اظهار داشت: از خداوند متعال می خواهیم به حق امام حسین(ع) اعمال همه مومنان به ویژه زائران حسینی را پذیرفته و صلاح دنیا و آخرت را به آنان عطا کند./980/ب902/د

ارسال نظرات