۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۰۸۷

رقابت داعش و القاعده در رهبری جریان‌های تکفیری

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با اشاره به حمله‌های تروریستی اخیر در کشورهای مختلف منطقه‌ و جهان، نسبت به رقابت القاعده و داعش در زعامت بر گروه‌های تروریستی هشدار داد.
دارالافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر، نسبت به موج‌ جدید تروریستی و ایجاد رقابت میان القاعده و داعش در به نمایش گذاشتن توان نظامی و اجرای عملیات خونین با هدف زعامت یکی از آنها بر سایر گروه‌های تروریستی هشدار داد.


دارالافتا با اشاره به موضوع انفجار در مقر قضات ناظر بر روند انتخابات مصر افزود: این عملیات بذدلانه با هدف ایجاد خلل در مسیر تحقق دموکراسی در مصر رخ داده است، زیرا گروه‌های تروریستی، تحقق دموکراسی را نوعی کفر و تغییر سرنوشتی که خداوند برای بشریت رقم زده است، می‌دانند.


دارالافتا با تاکید بر آنکه این عملیات، اولین اقدام داعش در هدف قرار دادن موسسه قضات مصری نیست خاطر نشان کرد که پیش از این، شاهد هجوم‌های متعددی با هدف نابودی عدالت، تاثیر در احکام قضایی و ممنوع ساختن قضات از انجام واجب شرعی خود بدون هیچگونه دلیل و توجیهی بودیم.


مرکز دیده بان فتواهای تکفیری با بیان آنکه نیروهای مسلح و هوشیار مصری بارها اقدامات تروریستی داعش را خنثی کردند، ادامه داد: گروهک‌ها و سازمان‌های تروریستی به تازگی به استفاده از کمربندهای انفجاری روی آورده‌اند که این موضوع نشان از جهشی بسیار خطرناک در اجرای حمله‌های تروریستی دارد.


دیده بان فتواهای تکفیری مصر تصریح کرد: داعش و القاعده در اثبات حکومت و سیطره خود بر صحنه «جهاد جهانی» به رقابت شدید و خطرناکی روی آوردند که انفجار تروریستی ضاحیه جنوبی در لبنان و حادثه تروریستی پاریس نمونه‌ای از مسابقه این دو گروه در نشان دادن قدرت و به رخ کشیدن آن است.


دارالافتا در پایان بر ضرورت وحدت منطقه‌ای و جهانی در رویارویی با تروریسم و جلوگیری از نشر و گسترش آن در منطقه و جهان تاکید کرد./981/ب902/ک

ارسال نظرات