۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۵۶۴۱
رهبر شیعیان بحرین:

هیچ قدرتی توان رویارویی با نهضت حسینی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عیسی قاسم با اشاره به انقلاب امام حسین (ع) تاکید کرد که هیچ قدرتی در جهان توانایی خاموش ساختن نور نهضت حسینی را ندارد.
آيت الله عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با فرا رسیدن اربعین حسینی مطلبی را با عنوان «آیا حسین کشته شده است؟» منتشر ساخت.


در این نوشته آمده است: اگر پرسیده شود که آیا حسین (ع) کشته شده است، باید گفت که حسین (ع) یکبار کشته و روح مطهرش از بدن شریفش جدا شد و این حکمی است که برای همه آدمیان نوشته شده است، اما حسین بن علی (ع) با شهادتش، نهضتی را برجای گذاشت که هیچ نیرو و قدرتی در پهنه هستی، توان خاموش ساختن نور آن، فاصله انداختن میان حسین (ع) و مردم و یا کاستن از شعاع انقلابش را چه از دور و چه از نزدیک ندارد.


آیت الله عیسی قاسم افزود: نهضت حسین باقی ماند تا انقلاب‌های صالح دیگری در عالم هستی با الگو پذیری از نهضت حسینی به وقوع بپیوندد . نهضت حسین باقی ماند تا هدایت‌گری کند. حسین (ع) نهضتی را برجای گذاشت که تلاش فروان، عزم راسخ، پایداری و مقاومت، مبارزه با ظلم، سازس نکردن با ظالمان، تسلیم نشدن در برابر یزیدیان از ویژگی‌های بارز آن است.


آیت الله عیسی قاسم خاطر نشان کرد: انقلاب جوشان و خروشان حسین (ع) هیچگاه خشک نخواهد شد تا روح تغییر در اندیشه‌ها، جان‌ها،عقیده‌ها  و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار طاغوتیان زمان را بیدار سازد. نهضت حسین (ع) باقی ماند و هیچ نهضت حقی، انقلاب حسینی را فراموش نخواهد کرد همانگونه که نهضت حسینی هیچ انقلابی را تنها نخواهد گذاشت.


رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: این گوشه‌ای از بقای حسین (ع) است. بقای دیگری برای حسین بن علی (ع) است که از دیرباز تا کنون ادامه داشته است. تعلیم داده، تربیت کرده و همگان را به سوی خدا هدایت کرده است. نهضت حسینی نسل‌های متمادی را به اسلام، احساسات و عواطف پاک و مقدس اسلامی و روح توحید آگاهی بخشید در حالیکه به الگوی حق‌گرای خود ایمان داشت و همگان را به سوی دین حق هدایت کرد. هیچ چیز در حسین (ع) نمی‌یابی جز آنکه آن را در راه خدا و پیروزی حق فدا کرده است و از این روی چیزی در عالم با شهادت در این راه برابری نخواهد کرد.


این عالم بحرینی ادامه داد: حسین (ع) همانگونه که مصلح بود، اصلاح‌گر اسلام جهانیان باقی مانده و با ترسیخ و تقویت ایمان و اراده، همگان را به راه خیر و تمسک به کلمة الله و وحی نازل شده بر انبیاء و رسولان هدایت می‌کند.


آیت الله عیسی قاسم در پایان با اشاره به حقی که نهضت حسینی بر انقلاب‌ها و مسلمانان دارد اظهار داشت: با توجه به مقام امام حسین (ع) و تاثیرات مثبت نهضتش حقی بر همگان است. انقلابیان با نهضت حسینی به تقابل بر نخیزند. مومنان قداست انقلاب حسینی را پایمال نکرده و با رعایت تقوای الهی بر حسین (ع) افترا و تهمتی منسوب نکنند./981//ب901/ک

ارسال نظرات