۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۹۳۲

راهپیمایی اربعین شیعیان نیجریه با وجود تهدیدهای بوکوحرام

خبرگزاری رسا ـ شیعیان نیجریه با وجود تهدید‌های تروریستی بوکوحرام به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی با پای پیاده راهی حسینیه‌ بقیةالله در شهر زاریا شده‌اند.
نيجريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پیاده روی شیعیان نیجریه در حالی است که گروه تروریستی بوکوحرام چندی پیش مسلمانان شیعه جهان را به حملات بیشتر تهدید کرده بود.

 

نصیر از فعالان نیجریایی در این رابطه گفت: راهپیمایی اربعین از جمله سنت‌های سالانه است که در آن چند روز قبل از اربعین مردم (شیعه) از ایالت‌های مختلف نیجریه به سمت حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا در ایالت کادونا حرکت می‌کنند.


نصیر افزود: ما سه روز قبل از اربعین به راه می‌افتیم و 80 کیلومتر را پیاده می‌رویم تا به حسینیه برسیم.


بوکوحرام هفته گذشته  با حمله به مراسم شیعیان در نزدیکی شهر کانو در شمال نیجریه، جان دست کم 21 نفر را گرفت در بیانیه‌ای اعلام کرد: به یاری خدا، تا زمانی که زمین را از لوث وجود رافضی‌هایِ کافر (شیعیان) پاک کنیم به عملیات خود ادامه خواهیم داد.

 

این گروه که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش نام خود را به «ولایت دولت اسلامی در غرب آفریقا» تغییر داده است، از سال 2009 تاکنون مسؤولیت تعدادی از حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌ها را در بخش‌های مختلف نیجریه به عهده گرفته است.

 

ناآرامی‌های نیجریه به کشورهای همسایه‌ آن از جمله چاد، کامرون و نیجر نیز کشیده شده است و آن‌ها نیز در ماه‌های اخیر با بوکوحرام درگیر بوده‌اند.

 

براساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل، از زمان آغاز فعالیت‌های این گروه تروریستی تا کنون بیش از 20 هزار نفر کشته شده‌اند./982/ب102/ک

ارسال نظرات