۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۰۱۷

مراسم اربعین در جمهوری داغستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شیعیان جمهوری داغستان در اربعین حسینی به سوگ سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در کربلا نشستند.
داغستان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اربعین حسینی در چندین شهر و روستای داغستان در منطقه قفقاز روسیه ازجمله مخاچ قلعه پایتخت این جمهوری و شهرهای قیزلار و دربند با حضور شیعیان این مناطق برگزار شد.


مراسم اربعین سالارشهدا (ع) در پایتخت جمهوری داغستان در مسجد خامنه ای این شهر برگزار و در آن صدها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شرکت کرده و یاد حماسه کربلا را گرامی داشتند.


«نوری محمدزاده» از شخصیت های اسلامی جمهوری داغستان در مراسم اربعین حسینی در مخاچ قلعه با تشریح مبارزه امام حسین (ع) و یارانش در کربلا آن را زمینه ساز تداوم اسلام انقلابی پس از صدر اسلام و حفظ ارزش های والای اسلامی برای نسل های بعدی خواند.

 

 


گزارش های رسیده از جمهوری داغستان حاکی از برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرهای قیزلار و دربند و چند منطقه دیگر این جمهوری بود که با شکوه خاصی برگزار شد.


جمهوری داغستان با 50 هزار و 270 کیلومتر مربع وسعت و 2 میلیون و 990 هزار جمعیت در منطقه قفقاز روسیه واقع شده و بخش قابل توجهی از جمعیت این جمهوری مسلمان نشین را شیعیان تشکیل می دهند.


مسجد مخاچ قلعه بیش 100 سال قبل توسط دو برادر بازرگان مشهور به خامنه ای برای شیعیان این جمهوری بنیاد گذاشته شد که حکومت کمونیستی شوروی آن را به سالن ورزشی تغییر کاربری داد.


پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1991، شیعیان پایتخت جمهوری داغستان با بازسازی مسجد دوباره این مکان را به حالت اول بازگرداندند./982/ب101/ک

منبع: ایرنا


وی به ویژگی های بارز انقلابی سید الشهدا (ع) و یارانش اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) زیر بار زور و ظلم و ستم طاغوت زمانه خود یزید نرفت و تمام نقشه های حکومت غاصب این فرد فاسد را نقش بر آب کرد و شکست داد.

 

در ادامه مراسم یکی از نوحه خوانان به نوحه سرایی در سوگ شهدای دشت کربلا پرداخت و حاضران در مراسم سینه زنی و سوگواری کردند.

ارسال نظرات