۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۱۶۴
رهبر شعیان بحرین:

عشق به حسین میلیون‌ها زائر را به کربلا کشانده است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با تجلیل از حضور پرشکوه مردم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، تاکید کرد که عشق حسینی تجمعی چنین عظیم را تشکیل داده است.
آيت الله شيخ عيسي قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با فرا رسیدن اربعین حسینی در مقاله‌ای به بررسی ابعاد این حرکت عظیم مردمی پرداخت.


در این مقاله آمده است: هرساله جوشش بشری میلیون‌ها زائر اربعین حسینی برای جهانیان مشهود است. تجمعی که برای زیارت مرقد شریف امام حسین (ع)، بزرگترین تجمع انسانی را در راستای تعظیم و احیای اربعین، نهضت حسینی تشکیل می‌دهند.باید پرسید که چرا این همه مشتاق با پاهای پیاده و تحمل مشقت‌های فراوان در شب‌ها و روزهای متمادی خود را برای زیارت مرقد شریف حسین (ع) به کربلا می‌رسانند.


آیت الله عیسی قاسم افزود: هیچگونه اجبار، منافع دنیوی و یا پاسخ مردمی به رفتار نظام ساقط شده عراق عامل این تجمع عظیم نیست بلکه اگر این تجمع در جهت پاسخ به اقدامات حکومت سابق بود، بعد از یک یا دوسال عقب نشینی می‌کرد درحالیکه هرساله با وجود تمامی خطرهای جانی خصوصا در شرایطی که تروریسم تکفیری از هر گوشه و کناری قد بر افراشته است، شاهد افزایش جمعیت زائران از هر دین، مذهب، رنگ، نژاد و جنسیتی هستیم.


وی خاطر نشان کرد: اگر بررسی‌های فراوانی در چیستی این تجمع صورت بگیرد تنها به یک نتیجه خواهیم رسید و آن هم عشق حسین (ع) است همانگونه که عابس شاکری در روز کربلا گفت «عشق حسین مرا واله و مجنون کرده است». عاشقان حسین بن علی (ع) به خوبی می‌دانند که عشق اول خداست و هرکه او را دوست داشته باشد، شیفته محبوب و عبد صالحش می‌شود.


این عالم بحرینی ادامه داد: حسین (ع) تمامش جاذبه ایمانی، انسانی، علمی، اخلاقی و جانفشانی است. با چشم پوشی از عشق میلیون‌ها زائر به نهضت کربلا و رهبر آزادگان باید دانست که انقلاب حسینی معانی بزرگی را که فطرت بشری به دنبالش بود، تحقق بخشید.


آیت الله عیسی قاسم با اشاره به معانی و پیام‌های این تجمع منحصر به فرد خاطر نشان کرد: اعتلای پرچم حسین (ع) اعتلای پرچم اسلام است. خیل عظیم مشتاقان اهل بیت (ع) با برافراشتن پرچم حسین (ع)، پرچم اسلام را اعتلا بخشیده و جانفشانی در راه خدا را اعلام می‌کند ه این خود یک تربیت کامل و موفق است.


 رهبر شیعیان بحرین با اشاره به آنکه پیاده روی اربعین و زیارت مرقد حسین (ع) اهداف، ارزش‌ها، اخلاقیات و صداقت عقیده در راه خدا را نمایان می‌سازد، تصریح کرد که این این اقدام حرارت ایمان و روح انقلابی را در بشریت بیدار می‌سازد. اندیشمندان جهان با دیدن این تجمع عظیم انسانی با پرسش‌گری از حقیقت نهضت کربلا و علت شهادت امام حسین (ع) در راه خدا، به بررسی ابعاد کربلا و پاسخ به سوال‌های خود اقدام می‌کنند. این اقدام، باب شناخت وسیع امام حسین (ع) و اسلام اصیل معرفی شده از سوی ایشان را به همگان باز خواهد کرد.


آیت الله عیسی قاسم با تبیین وظایف جامعه اسلامی در قبال این نعمت بزرگ تصریح کرد: وظیفه مومنان و محبان اهل بیت (ع) در برابر این رخداد، حضور هرچه باشکوه‌تر و پر رنگ‌تر در مراسم اربعین حسینی و تعظیم شعائر حسینی و نیز تشویق دیگران به حضور در مراسم اربعین، التزام به توصیه‌های مراجع در بهره وری بهتر از این مراسم معنوی و ابلاغ پیام نهضت حسینی به جهانیان است./981/ب901/ک

ارسال نظرات