۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۴۶۷
وزیر اوقاف مصر:

کشورهای سازنده و حامی تروریسم در باتلاق تروریسم فرو خواهند رفت

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با اشاره به نبود عزم جدی جهانی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که به زودی تروریسم سازنده و حامیانش را در خود فرو می‌بلعد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با بیان آنکه مبارزه با اندیشه تکفیری و سازمان‌های تروریستی باید همه جانبه و غیر گزینشی باشد، وحدت و همبستگی همگانی برای خشکاندن ریشه این خطر ویرانگر و رویارویی با هرگونه خشونت و تروریسم به عنوان تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی را خواستار شد.


مختار جمعه افزود: در راس تمامی گروهک‌های تروریستی باید از اخوان المسلمین نام برد که در تمامی کشورهای شرقی و غربی جهان ریشه دوانده و با ثروت اندوزی و تاسیس شرکت‌ها به شست‌وشوی افکار و اندیشه‌ها روی آورده است. حامیان و عاملان اخوانی گمان کردند که روزی می‌توانند با بازگشت به قدرت و بازپس گیری عرصه سیاسی در فرصت مناسب، برخی از اهداف خود را محقق سازند.


جمعه با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر سازمان تروریستی موجود در لیبی خاطر نشان کرد: گویا تعمّدی در کار است تا مصر از هر گوشه و کنار در محاصره تروریسم گرفتار آید. اگر جامعه جهانی در گفتار خود مبنی بر نابودی تروریسم جدی و صادق است، باید در زمانیکه به مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق می‌پردازد، به مساله لیبی نیز نظر می‌کرد و حال آنکه تا به امروز هیچگونه اقدامی در نابودی تروریسم در لیبی صورت نگرفته است.


وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: ما بارها هشدار دادیم که تروریسم هیچ دین و ملیتی نداشته و از حد و مرزهای جهانی عبور کرده است. با توجه به آنکه تروریسم فاقد هرگونه ملیت و آیینی است، بنابراین به سرعت در کشورهای مختلف رشد کرده و سازندگان و حامیان تروریسم را در خود فرو می بلعد./981/ب902/ک

ارسال نظرات