۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۷۴۵
استاد حوزه علمیه بحرین:

طرح جدایی دین از سیاست محکوم به شکست است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بحرین با محکومیت اقدام نظام آل خلیفه در ممنوعیت علما در اظهار نظرهای سیاسی تاکید کرد که این پروژه محکوم به شکست است.
شيخ عبدالنبي نشابه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالنبی نشابه استاد حوزه علمیه بحرین با بیان آنکه سیاست جزئی از دین است، خاطر نشان کرد که پروژه دور نگه داشتن علمای دین از سیاست، مصداق بارز سلب آزادی است و این امر محکوم به شکست است.
 
شیخ عبدالنبی با اشاره به تصمیم مجلس شوری پیرامون اصلاح بخشی از قانون مبنی بر محدودیت علما از انجام فعالیت‌های سیاسی افزود: علمای دین همانگونه که در سایر موضوعات نظراتی ارائه می‌دهند، پیرامون سیاست نیز اظهار نظری می‌کنند. آیا تفاوتی میان عالم دینی و سایر انسان‌هایی که پیرامون سیاست نظر می‌دهند، وجود دارد؟
 
وی خاطر نشان کرد: علمای دین ستون‌های استوار حرکت‌های مسالمت آمیز در کشور هستند. تصمیم حکومت مبنی بر محدود سازی علمای دین، جمعیت الوفاق بحرین را مورد هدف قرار داده است که رییس و نایب رییس آن از رجال دینی هستند.
 
مجلس شوری بحرین که همه اعضای آن را پادشاه انتخاب می‌کند، با ممنوعیت سخنرانی دینی روحانیون و علمای مذهبی وابسته به گروه‌های سیاسی موافقت کرد./981/ب903/ک
ارسال نظرات