۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۱۲۸
یکی از علمای عراق:

نظامیان ترکیه از طغیان خشم ملت عراق هراسان باشند/مراجع با صدور فتوا به حمایت از بسیج مردمی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق به حضور نظامیان ترکیه در اراضی این کشور واکنش نشان داد و آنان را از طغیان خشم مردم عراق برحذر داشت.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، در جلسه هفتگی که شب گذشته با حضور تعدادی از مومنان و شیعیان در دفترش در کربلا معلا برگزار شد، به حضور نیروهای نظامی ترکیه در اراضی این کشور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.


آیت الله مدرسی ترکیه را از خشم مردم عراق بر حذر داشت و گفت: نیروهای نظامی ترکیه باید قبل از لبریزی صبر مردم و برافروخته شدن خشم آنان هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.


وی افزود: مردم عراق اگر احساس خطر کنند به افرادی مجاهد تبدیل خواهند شد و با جان و مالشان در برابر دشمنان ایستادگی می کنند. کسانی که مردم این کشور را با سربازان و تانک‎های خود تهدید می کنند هنوز ملت عراق را به خوبی نشناخته‎اند.


این عالم عراقی خواستار افزایش شجاعت و قوت دولت عراق در برابر این تجاوز شد و تاکید کرد: ما به جهانیان اعلام می کنیم که عراق دارای ملت شجاع و نیرومند است که به سادگی می تواند از خود و اراضیش دفاع کند و به سادگی مغلوب قدرت‎های خارجی نمی شود.

 

سیاستمدران نباید قدرت مردم عراق را دستکم بگیرند


وی از سیاستمداران و فرماندهان نظامی خواست که توان مردم این کشور را دستکم نگیرند و بهتر آنان را بشناسند و همچنین تصریح کرد: سیاستمداران باید از قدرت و توان مردم برای مقابله با هر گونه تجاوز و عملیاتی به صورت هوشمندانه و صحیح بهره گیرد. سیاستمداران مسؤول حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور هستند.


آیت الله مدرسی از مراجع و حوزه‎های علمیه خواست که با صدور فتوا و حمایت بیشتر از بسیج مردمی به پاکسازی اراضی اشغالی از سوی نظامیان خارجی و تروریسم کمک مادی و معنوی کنند.


وی افزود: مردم عراق با لبیک به ندای مرجعیت در مبارزه با جریان تروریستی داعش ثابت کردند که ملت شجاع و دوستدار کشورشان هستد. بسیج مردمی در همین راستا توانستند که برخی از مناطق اشغالی در موصل را لوث تروریسم پاکسازی کنند.


این عالم عراقی تصریح کرد: اگر آمریکا در همراهی و کمک به ملت عراق واقعا صادق است باید از ترکیه بخواهد که هر چه سریعتر نظامیان خود را از خاک این کشور خارج کند.

 

شایان ذکر است جمعه گذشته اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شده‌اند و پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

 

بغداد اقدام ترکیه را نقض حاکمیت عراق دانسته و در این باره به شورای امنیت شکایت کرده است./994/ب901/ک

ارسال نظرات