۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۸۰۹

«مجمع جهانی فتوا» در مصر آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی فتوا با هدف هماهنگی و وحدت میان فتواها به همت دارالافتای مصر در این کشور آغاز به کار کرد.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در نشستی مطبوعاتی، از حضور 35 کشور در اولین همایش نقش فتوا در جهان اسلام با عنوان « دبیرکلی دارالافتا جهانی» خبر داد.


شوقی علام گفت: دبیرکلی دارالافتا مجمعی جهانی و تخصصی است که مقرّ آن دارالافتای مصر بوده که وظیفه هماهنگی میان دارالافتا و هیأت‌های مرتبط با بخش فتوا در سراسر جهان را با هدف تشخیص شایستگی مراکز فتوایی، صدور فتواهای علمی مستدل و افزایش فعالیت در جامعه و مطرح ساختن فتوا به عنوان یکی از ارکان پیشرفت، برعهده دارد.


علام با اشاره به اهداف پنج‌گانه این مجمع افزود: نهادینه کردن الگوی اعتدال در فتوا، تبادل تجربه‌های علمی و عملی میان هیأت‌ها و درالافتاها، ارائه مشورت‌های علمی و عملی به دارالافتاها، کاهش اختلاف میان سازمان‌های مرتبط با دارالافتا از طریق مشورت علمی و مبارزه با پدیده نزاع و اختلاف در فتوا از اهداف این مجموعه است.


مفتی مصر با اشاره به راهکارهای عملیاتی کردن این اهداف خاطر نشان کرد: آموزش در صدور فتوا، بررسی مشکلات عصر کنونی و تلاش برای ارئه راه حل‌های مناسب با تکیه بر میراث اسلامی، ایجاد سایت جهانی به زبان‌های زنده دنیا و ساختار علمی و اداری برای تحقق اهداف مجمع و تشکیل همایش سالیانه برای بررسی آخرین تحولات، از راهکارهای اصلی عملیاتی کردن این اهداف است./981/ب903/د

ارسال نظرات