۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۹۹۱
یکی از علمای عراق:

کشتار شیعیان نیجریه به دلیل برگزاری مراسم میلیونی اربعین حسینی بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق، به بررسی عوامل یورش حکومت نیجریه به شیعیان پرداخت و گفت: مشارکت میلیونی شیعیان در مراسم اربعین حسینی از عوامل یورش ارتش به آنان بود.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، شب گذشته در طی جلسه‎ای مردمی که در دفتر خود در کربلا برگزار شد، یورش حکومت نیجریه به شیعیان و کشتار صدها تن از آنان را وحشیانه توصیف کرد و گفت: این اقدام حکومت در واکنش به اعتراض حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزکی، رهبر شیعیان این کشور به فساد و تاکید بر پایان روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

این عالم عراقی ادامه داد: کشتار مردم بی گناه و شیعه نیجریه مورد پسند و تایید عقل، شرع و هیچ کدام از کشورهای جهان نیست.


وی یکی دیگر از عوامل اصلی چنین اقدامی را ترس و هراس دشمنان اسلام پس از مراسم اربعین حسینی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: این گونه اقدام‎ها نشان دهنده این است که مسلمانان در نیجریه در پایین‎ترین وضعیت خود قرار دارند.


آیت الله مدرسی، شیخ زکزاکی را فرد عالم و عامل توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: شیخ زکزاکی با همکاری دوستان و اطرافیان خود توانست که جمعیت اسلامی اهل بیت (ع) را در نیجریه تاسیس کرده و جمعیت میلیونی را برای مراسم اربعین حسینی (ع) به خیابان‎ها بیاورد.


وی همچنین به صبر رهبر شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی سال گذشته سه تن از فرزندان خود را در راه اسلام به دست جریان تروریستی بوکو حرام شهید شد.


شیخ‎های الازهر مصر از دشمنی با تشیع دست بردارند


این عالم عراقی خطاب به علمای الازهر مصر تصریح کرد: علمای دانشگاه الازهر مصر باید از دشمنی علیه تشیع و شعائر حسینی در این کشور دست بردارند.


وی تاکید کرد که مردم مصر از دوستان و محبان اهل بیت (ع) هستند.


آیت الله مدرسی ادامه داد: علمای الازهر مصر باید قدر خود را بشناسند و در برابر حکام عربستان که درپی دشمنی با تشیع هستند، خضوع نکنند./994/ب902/د

ارسال نظرات