۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۳۲۴
نماینده آیت الله سیستانی:

عراق به دست عراقی‎ها آزاد می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در نماز جمعه کربلا با رد دخالت‎های کشورهای خارجی در امور عراق گفت: عراق فقط به دست عراقی‎ها آزاد می شود.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، به نقش شهدا در مقابله با تروریسم و حفظ عراق از انواع آسیب‎ها اشاره کرد و گفت: خون شهدا موجب حفظ مردم عراق، مقدسات، وحدت و مقابله با خطر تروریسم شد.


وی شهدا را دارای جایگاه و عظمت بسیار دانست و افزود: حمایت از خانواده‎های شهدا و فرزندانشان بخشی از ادای احترام و وفاداری به روح پاک آنان است. توجه به خانواده‎های شهدا مسؤولیتی بزرگ بر عهده همه به ویژه دولت، موسسه‎، نهاد، سازمان‎های خیریه و انسانی است.


خطیب جمعه کربلا تصریح کرد: برخی از خانواده‎های شهدا بارها نسبت به بی توجهی مسؤولان به آنان ابراز گلایه کرده‎ا و از بوروکراسی اداری در اعطای حقوق به آن‎ها انتقاد دارند.


وی خطاب به دستگاه و نهادهای مربوط به خانواده‎های شهدا گفت: دستگاه‎های مربوطه باید تسهیلات لازم و مناسبی را برای همسران و فرزندان آنان در همه زمینه‎های مادی و معنوی قائل شوند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی به رشادت‎های مجاهدان در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مجاهدان در میدان‎های نبرد با رشادت و فداکاری توانستند بخشی زیادی از مناطق اشغالی را از سوی جریان تروریستی داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار پاک سازی کنند.


وی ادامه داد: همه گروه‎هایی که آینده عراق برای آن‌ها مهم است، باید با همکاری یکدیگر برای آزادی باقی مناطق تحت نفوذ داعش تلاش کنند.


امام جمعه کربلا با تأکید بر ایستادگی در برابر طرح تجزیه عراق، گفت: طرح‌های دیگر کشورها در نقطه مقابل منافع عراق قرار دارد و درپی تقسیم و تجزیه این کشور هستند.


حجت الاسلام کربلایی آزادی عراق را به دست مردم این کشور دانست و تصریح کرد: پایان بحران عراق در صورتی فقط به دست مردم این کشور به پایان می رسد که بتوانند مصالح ملی را بر مصالح شخصی و جناحی ترجیح دهند./994/ب902/د

ارسال نظرات