۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۴۵۴
نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد؛

مردم سوریه خود باید سرنوشتشان را تعیین کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده سوریه در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور گفت: مردم سوریه خود باید سرنوشتشان را تعیین کنندو دولت سوریه نیز آماده تعامل با طرح های بین المللی صادقانه در چارچوب راه حل سیاسی برای حل بحران در این کشور است.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه سوریه آماده تعامل با طرح هایی است که صادقانه در جهت حل سیاسی بحران درسوریه تلاش می کنند، گفت: مردم سوریه خود باید سرنوشت خود را در چارچوب گفت وگوهای سوری - سوری و بدون دخالت خارجی مشخص کنند.


وی افزود: در این گفت وگوها باید حاکمیت و استقلال و یکپارچگی ملی سوریه حفظ شود و این امری است که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برآن تاکید شده است.


نماینده سوریه تاکید کرد دولت سوریه آماده تعامل با طرح های بین المللی برای پایان دادن به بحران دراین کشور است.


بشارجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: ما می خواهیم که مقابله با تروریسم طبق قوانین بین المللی انجام گیرد.


وی تاکید کرد که موفقیت راه حل سیاسی در سوریه در گرو مشارکت دولت سوریه به عنوان عضو اصلی و هماهنگی و تعامل با این دولت در ابعاد مختلف است.


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: کسانی هستند که هنوز هم به طور علنی ما را تهدید به گزینه نظامی می کنند.


وی افزود: متاسفانه برخی از کشورها در قطعنامه های شورای امنیت از حاکمیت سوریه حمایت می کنند اما عملا با حمایت از گروه های تروریستی و فرستادن هواپیماها برای بمباران اماکن عمومی و زیر بنایی اقتصادی و نفتی در سوریه و اقدامات یک جانبه ، آن را نقض می کنند.


بشار جعفری در ادامه گفت: موفقیت در روند حل سیاسی بحران سوریه مستلزم مبارزه با تروریسم به صورت گروهی، موثر و جدی است.


وی ضمن تاکید بر مشارکت مردم سوریه در حل سیاسی بحران در سوریه در چارچوب طرح آشتی ملی گفت: مردم سوریه باید توجه کنند که راه حل این بحران تنها به دست سوریه و از طریق راه حل سیاسی و مذاکره است و از این طریق است که خواسته های مردم سوریه تحقق می یابد.


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریت آراء قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن خواستار پایان درگیری ها در سوریه شد.


دراین قطعنامه به آغاز مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه از آغاز ماه ژانویه و برقراری آتش بس در این کشور تاکید شده است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات