۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۹۲۸۵

فیلم «محمد رسول‌الله» در اندونزی اکران می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، به منظور تبادل نظر در خصوص نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» با علی رضا العطاس، عضو مؤسسه «امانه کیتا» اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
فيلم «محمد رسول‌الله(ص)»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس فاموری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، به‌منظور تبادل نظر در خصوص نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با علی‌رضا العطاس، عضو مؤسسه «امانه کیتا» اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

فاموری در ابتدای این دیدار به تبیین اجمالی در مورد سینما و فیلم در ایران پرداخت و در ادامه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته ارزشمند مجید مجیدی را معرفی کرد.

 

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی، نمایش این فیلم در سینماهای اندونزی را از جمله اهداف خود ذکر کرد و گفت: پیش از حضورم در اندونزی، کارگردان این فیلم تاریخی از طریق معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آمادگی خود را برای نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اندونزی اعلام کرده است؛ بنابراین به همین دلیل و همچنین برای اینکه گسترش روابط فرهنگی دو کشور تقویت شود، باید تلاش کنیم تا زمینه برای به نمایش گذاشتن این فیلم بر روی پرده سینماهای اندونزی، مهیا شود.

 

در ادامه علی‌رضا العطاس اظهار کرد: با ارتباطات خوبی که در این زمینه دارم، تلاش خواهم کرد که این فیلم تاریخی در سینمای اندونزی اکران شود. برای این کار لازم است تا نمونه فیلم را برای اخذ مجوز از اداره نظارت بر فیلم در اندونزی، به این اداره تحویل دهیم تا این امر محقق شود.

 

یادآور می‌شود، مؤسسه «امانه کیتا» مؤسسه‌ای فرهنگی است که در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی فعالیت دارد و در حال حاضر بر روی ساخت 99 مینیاتور از مساجد و شهرهای مذهبی جهان ـ از جمله مینیاتور مشهد مقدس ـ در شهر بوگور اندونزی، متمرکز است./982/ب103/د

ارسال نظرات