۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۰۹۴۰۵
وزیر خارجه سوریه:

دمشق آماده حضور در مذاکرات ژنو است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه سوریه امروز در چین از آمادگی کشورش برای حضور در مذاکرات ژنو خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به برقراری صلح و حاکمیت ملی کشورش منجر شود.
وليد معلم وزير خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه که پیش از ظهر امروز - پنجشنبه - برای انجام سفری چهار روزه وارد پکن پایتخت چین شد در جمع خبرنگاران و در کنار «وانگ یی» همتای چینی اش سخنرانی کرد و اظهار داشت که مقامات کشورش آماده اند در این گفت وگوها مشارکت کنند و امیدوارند که انجام آن به سوریه کمک کند تا دولت وحدت ملی داشته باشد.

 

وی یادآور شد: دولت دمشق آمادگی دارد تا با تشکیل کمیته ای ویژه اقدامات لازم برای تدوین قانون اساسی جدید را انجام داده تا پارلمان بر اساس آن بتواند ظرف 18 ماه یا کمتر انتخابات برگزار کند.

 

ولید المعلم افزود: من پیش از این نیز در دیدار و گفت و گو با «وانگ یی» وزیر خارجه چین از آمادگی سوریه برای شرکت در نشست ژنو البته بدون هر گونه دخالت قدرت های خارجی سخن گفته بودم و بر این مبنا دولت ما آمادگی کامل دارد که طی ایام پیش رو فهرستی از اعضای هیات مخالفان را دریافت کند.

 

او یادآور شد که به محض دریافت فهرستی از نمایندگان گروه های مخالف، نمایندگان دولت سوریه نیز برای مذاکرات حاضر خواهند شد.

 

 «وانگ یی» نیز در این گفت وگو از آمادگی کشورش برای حل بحران سوریه خبر داد و گفت: چین آماده است از همه توانایی های خود برای حل مشکلات در این کشور بهره بگیرد.

 

وی تأکید کرد که پکن همواره به منظور ایفای نقش فعالتر در راستای پایان دادن به بحران سوریه آماده است./980/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات