۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۰۹۶
یکی از علمای عراق:

تروریسم به دلیل سکوت برخی علما در برابر استکبار به وجود آمد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق خواستار مبارزه با مستکبران جهان شد و تاکید کرد که سکوت علما و مردم در برابر استکبار سبب ایجاد تروریسم شد.
آيت الله مدرسي از مراجع تقليد شيعه در كربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، روز گذشته در جلسه مردمی که در دفتر خود در کربلا برگزار شد، مبارزه با مستکبران و زورگویان را یک وظیفه شرعی دانست و خاطرنشان کرد: مومنان نباید در برابر زورگویان و مستکبران سر تسلیم فرود بیاورند و تسلیم دستورات آن‎ها شوند.


وی خواستار قیام مردم در برابر مستکبران شد و تاکید کرد که جهانیان باید در برابر طاغوت زمان و همه متعلقات‎ آن‎ها مانند افکار و رسانه‎های منحرفشان قیام کنند.


آیت الله مدرسی وجود جریان‎های به ظاهر اسلامی و منحرف در جهان را نتیجه حمایت و سکوت مردم در برابر آن‎ها دانست و خاطرنشان کرد: خیانت علما و فرمانبرداری از حکومت‎های ظالم یکی دیگر از علل گسترش جریان‎های منحرف در جهان است.


وی با اشاره به خیانت برخی از نیروهای مسلح و سیاستمداران در رابطه با ورود جریان‎ تروریستی داعش در استان موصل گفت: اگر رهبران سیاسی و مردم در استان موصل مسیر را برای ورود داعش باز نگه نمی داشتند و از شهر و دیار خود دفاع می کردند این همه کشتار و ویرانی را در این استان شاهد نبودیم.


این عالم عراقی افزود: مردم عراق با حضور بسیج مردمی و فتوای مراجع تقلید توانستند در مناطق مختلف داعش را شکست دهند. اگر شجاعت بسیج مردمی نبود الان داعش بسیاری از شهرها را تحت سیطره خود در آورده و مانند موصل به فساد در آن شهرها مشغول بود.


وی تاکید کرد: علما در دوران صدام بارها دست به قیام‎های متعدد زدند ولی از سوی حکومت تعداد بسیاری از آنان اعدام شدند. اگر مردم در آن زمان از علمای خود حمایت می کردند هیچ گاه این حوادث تلخ رخ نمی داد.


آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود خواستار محکومیت اعدام آیت الله شیخ باقر النمر از سوی همه مراکز و نهاد‎های بین المللی شد./994/ب902/د

ارسال نظرات