۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۱۱۳۷۵

تعطیلی مدارس ایالت مریلند آمریکا در عید قربان

خبرگزاری رسا ـ سازمان مدارس ایالت مریلند دستور تعطیلی دانش‌آموزان مسلمان در روز عید قربان، یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی، را صادر کرد.
تعطيلي مدارس ايالت مريلند آمريکا در عيد قربان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اعیاد اسلامی در مناطق مختلف آمریکا در حال به رسمیت شناخته شدن هستند و به عنوان روز تعطیل در تقویم مدارس ثبت می‌شوند تا دانش‌آموزان مسلمان بیشتری بتوانند در جشن‌های مذهبی خود شرکت کنند.

 

هیئت آموزش و پرورش منطقه «هوارد» در مریلند به اتفاق آرا به اضافه کردن عید قربان به لیست تعطیلات مذهبی مدارس رأی مثبت دادند.

 

کریستین اوکانر، رییس هیئت آموزش و پرورش منطقه هوارد گفت: بسیار خوشحالم که هیئت به اتفاق آرا با پیدا کردن راه‌هایی برای به رسمیت شناختن پیشینه‌های متنوع دینی و فرهنگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها موافقت کرد.

 

وی افزود: ما می‌خواهیم نهایت تلاشمان را انجام دهیم تا فرصت‌هایی برای تجربه فرهنگ‌های مختلف برای همه دانش‌آموزان فراهم شود.

 

سال گذشته نیز بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک اعلام کرد که مدارس دولتی نیویورک به مناسبت عید فطر و عید قربان تعطیل خواهند شد.

 

سازمان‌های مدارس دیگر ایالت‌های آمریکا مانند ورمانت، ماساچوست و کنتیکت نیز تصمیم‌های مشابهی را برای تعطیلی اعیاد اسلامی اتخاذ کرده‌اند. تعدادی از این مدارس سال‌ها است که به مناسبت این اعیاد تعطیل هستند و برخی به تازگی این کار را شروع کرده‌اند.

 

در کنار کسانی که با این اقدام مدارس موافق هستند و آن را قدمی در راستای فرهنگ پذیریش تنوعات دینی و فرهنگی مختلف می‌دانند، منتقدانی نیز همواره وجود دارند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات