۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۵۲۰

دادگاه صهیونیستی درخواست استیناف اخراج فلسطینیان را رد کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست استیناف اخراج اهالی روستای عتیر ام حیران در اراضی اشغالی نقب را رد کرد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بعد از ظهر یکشنبه (27 دی) درخواست درخواست استیناف اخراج اهالی روستای عتیر ام حیران در اراضی اشغالی نقب را رد کرده است.

 

این بدان معناست که دادگاه از اقدامات آغازین رژیم اسرائیل در تخلیۀ روستا و تخریب منازل فلسطینیان حمایت کرده است. 

 

رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد در محل این روستا یک شهرک یهودی‌نشین جدید و چندین مرغداری احداث کند.

 

مرکز غیرانتفاعی حقوق فلسطینان در سرزمین‌های اشغالی در ماه می سال 2015 (حدود اردیبهشت 1394) از دادگاه صهیونیستی خواسته بود تا تصمیم این رژیم برای تخلیه روستای عتیر ام حیران را بار دیگر در حضور یک هیأت قضایی بررسی کند.


این مرکز با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد که در پی احداث شهرک یهودی نشین «حیران» دست‌کم یکهزار شهروند فلسطینی بدون داشتن سرپناهی از این روستا اخراج خواهند شد.

 

براساس آن‌چه دادگاه عالی رژیم اسرائیل اعلام کرده است، این روستا در سال 1956 به دستور حاکم نظامی اسرائیلی پس از اخراج اهالی از اراضی اصلی آن‌ها در وادی زُباله، ساخته شد.

 

در بیانیۀ مرکز حقوق بشر فلسطینیان آمده است که تصمیم دادگاه عالی اسرائیل سیاست استعمار و ایدئولوژی تبعیض را ترویج داده و مصادرۀ اراضی فلسطینیان را امری مشروع به حساب می‌آورد./982/ب102/د

ارسال نظرات