۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۵۳۹
دارالافتای مصر:

مسلمانان بیشترین قربانیان عملیات تروریستی هستند

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با اشاره به استراتژی داعش، بر ضرورت همبستگی مسلمانان در مبارزه با این گروهک تروریستی تاکید کرد.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر تاکید کرد که گروه تروریستی داعش با ایجاد درگیری‌های جدید در مناطق دور دست و قاره‌های مختلف به دنبال ایجاد شکاف در میان ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم با تکیه بر کتاب «مدیریت توحّش» است.


این پیام در پی اجرای عملیات تروریستی نزدیک سازمان ملل متحد و مناطق دیگر در جاکارتا پایتخت اندونزی که به کشته و زخمی شدن هشتاد تن انجامید، صادر شد.


دارالافتا خاطر نشان کرد که هدف سازمان تروریستی داعش از استراتژی «کینه ورزی و نابودی تدریجی» ایجاد تفرقه در میان صفوف مبارزان با تکیه بر الگوی افزایش دامنه اختلاف و درگیری، بازگشایی فتنه‌های جدید و منحرف ساختن انظار ائتلاف بین المللی از مبارزه با این گروهک است.


دارالافتا افزود: عملیات اخیر داعش در اندونزی نشان می‌دهد که بزرگترین قربانیان عملیات تروریستی مسلمانان بوده و هیچگاه نباید مسؤولیت اقدام وحشیانه این گروهک را به مسلمانان منسوب ساخته یا اعتقادات آنان را مورد هجوم قرار داد. گفتمان معاند با اسلام همان گفتمان حامی تروریسم است که با فراهم ساختن امکانات لازم، جذب جوانان و رزمندگان عرصه را برای تقویت داعش فراهم ساختند.


این مرکز در پایان بر ضرورت همبستگی در جهت نشر مفاهیم اسلام صحیح در جنوب شرق آسیا و مبارزه با جمعیت‌های افراطی تاکید کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات