۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۱۲۲۰۷

چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور چین اعلام کرد، کشورش از تشکیل کشور فلسطینی مستقل که پایتخت آن بیت المقدس شرقی باشد، حمایت می کند.
چين

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شی جین پینگ رییس جمهور  چین در سخنرانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره  گفت: چین با ایجاد کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای تعیین شده در سال 1967 حمایت می کند.

 

رژیم صهیونیستی طی جنگ شش روزه  و پس از آن زمین های فلسطینیان در کرانه باختری و بویژه در بیت المقدس شرقی را بتدریج اشغال کرد. حرکتی که همواره از سوی مجامع بین المللی محکوم می شود.


اظهارات رییس جمهور چین بازگو کننده خواسته مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و باریکه غزه می باشد.

 

در سال 2012  در رای گیری که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، فلسطین از«یک نهادغیرعضو ناظر» به یک «کشورغیرعضو ناظر» تبدیل شد که این تصمیم یا مخالفت شدید اسرائیل و آمریکا روبرو شد.

 

پس از این تصمیم در سال 2015 پرچم فلسطین در محوطه سازمان متحد به اهتزاز در آمد.  

 

رییس جمهور چین مسئله فلسطین را موضوع مهمی برای ایجاد صلح دائم درخاورمیانه عنوان کرد و از جوامع بین المللی خواست تا برای از سرگیری مذاکراتی که صلح بین اسرائیل و فلسطینیان خوانده می شود، تلاش کنند. این مذاکرات بدلیل امتناع تل آویو برای متوفق کردن ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری متوقف شده است.

 

رییس جمهور چین گفت:«ما بدنبال این هستیم تا مکانیزم جدیدی را برای ایجاد صلح درخاورمیانه برقرار کنیم و در این راستا بدنبال حمایت اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای پایان دادن به مسئله صلح خاورمیانه هستیم.»

رییس جمهور چین همچنین از کمک 7.53 میلیون دلاری چین به فلسطینیان خبر داد./982/ب103/د

ارسال نظرات