۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۱۳۰۹۶

دارالفتوای مصر برای همکاری با شورای تعامل با مسلمانان ایتالیا را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر از اقدام دولت ایتالیا در تشکیل شورای تعامل با مسلمانان تمجید کرد و ارتباط و همکاری با این شورا را خواستار شد.
دارالافتا مصر

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوی مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام دولت ایتالیا در تشکیل این شورا به‌عنوان نهادی مشورتی برای کمک به ادغام و پیوستن اقلیت مسلمان به جامعه این کشور قابل تمجید و ستایش است.

 

در این بیانیه آمده است: وظیفه اعضای این شورا که متشکل از دانشگاهیان و کارشناسان حوزه دین و فرهنگ اسلامی است، ارائه پیشنهادات و راه‌کارهایی برای ادغام مسلمانان در جامعه ایتالیا است.

 

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه اظهارات «آنجلینو آلفانو»، وزیر کشور ایتالیا مبنی بر این که «احترام و همکاری میان هویت‌های فرهنگی و دینی موجود در این کشور باید پایه‌ای برای گفت‌وگو باشد»، را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد: باتوجه به این که بخش بزرگی از مسلمانان ایتالیا دارای ملیت این کشور هستند، تشکیل شورای تعامل با مسلمانان گامی مهم و مثبت در مسیر صحیح ادغام اقلیت مسلمان در جامعه ایتالیا به‌‌شمار می‌رود.

 

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در پایان ارتباط و همکاری با شورای تعامل با مسلمانان ایتالیا و انجمن‌های مشابه در اروپا را خواستار شد و بر ضرورت گفت‌گو با اعضای این شوراها و تبادل دیدگاه‌ و تجربیات با هدف ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی و مقابله با جنایت‌های نفرت و نژادپرستی علیه مسلمانان تأکید کرد.

 

پژوهشگران و برخی مؤسسات، شمار مسلمانان در ایتالیا را حدود یک میلیون نفر تخمین می‌زنند./981/ب102/د

ارسال نظرات