۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۱۳۴۰۴
مفتی مصر:

تصحیح افکار تکفیری‎ها بهترین راه مقابله با آنان است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر خواستار مقابله با افکار جریان‎های تروریستی و تکفیری شد و این مساله را بهترین راه حل برای مبارزه با آنان خواند.
مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر امروز در حاشیه همایش داووس اقتصادی در فرانسه و طی مصاحبه با روزنامه «Le Temps» این کشور اقدام‎های جنایتکارانه جریان‎های تروریستی را محکوم کرد و گفت: تنها راه حل مبارزه با جریان‎های تروریستی، تصحیح افکار منحرف آنان است.


وی افزود: جریان تروریستی و تکفیری داعش و گروهک‎های تروریستی به علت تفسیر و برداشت غلط از دین به جنایت دست می زنند.


مفتی مصر مطالعه و بررسی دقیق افکار جریان‎های تروریستی و تفکیری را یک نیاز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با مطالعه افکار انحرافی و گمراه مانع از فریب جوانان و پیوستن به جریان‎های تروریستی شویم.


وی جنایت‎های داعش را بی سابقه خواند و ادامه داد: با افکار تکفیری باید به صورت اصولی و علمی مقابله کرد. داعش جنایت های خود را با تکیه بر فتواهای افراطی و منحرف توجیه می کند. آنان با این گونه توجیهات در سال گذشته میلادی 21 تن از مسیحی مصری که در لیبی مشغول کار بودند را به قتل رساندند.


علام خواستار القای مفاهیم صحیح و معتدل به جوانان شد و تصریح کرد: جوانان باید به اهل علم، متخصصان دینی، موسسه‎ و مراکز دینی معتبر و رسمی مانند دار الافتاء و الازهر که در مسیر اعتدال قدم بر می‎دارند، مراجعه کنند.


وی جریان‎های تروریستی بی دین و کشور دانست و اظهار داشت: اعضای تروریستی اختصاص به کشورهای خاورمیانه ندارند بلکه از کشورهای اروپایی نیز در اقدام‎های تروریستی آنان حاضر هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات