۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۳۵۳۷

الازهر کشتار شیعیان عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ الازهر و مفتی مصر در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) عربستان را محکوم کردند.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در بیانیه‌ای اقدام تروریست ها در حمله به مسجد امام رضا (ع) استان احساء واقع در شرق عربستان را که منجر به شهادت و زخمی شدن ‌ده‌ها تن شد، محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: جنایتکاران حرمت خانه خدا را نگه نداشته و تلاش در تخریب آن کردند. تروریست‌ها با شعله‌ور ساختن آتش فتنه میان مسلمانان، ملعون دنیا و آخرت شدند.


علام با اشاره به آنکه آتش جنگ‌های طایفه‌ای خشک و تر را با هم خواهد سوزاند، افزود: افراط گرایان در سایه گسترش جمعیت‌های تروریستی که هدفی جز تضعیف امت اسلامی، ایجاد فتنه در میان فرزندان مسلمان، توجیه سیاست‌های کشتار، ذبح، انفجار و نشر تروریسم به اسم دفاع از عقیده ندارند، با تلاش در جهت نشر فتنه‌های قومیتی به دنبال سوق دادن منطقه به آتش جنگ‌های طایفه‌ای هستند.


مفتی مصر با تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه بر لزوم وحدت مردم عربستان برای ایستادگی در برابر مبلغان فتنه و اختلاف تاکید کرد.


الازهر مصر نیز در بیانیه‌ای با محکومیت این حادثه تروریستی، این اقدام را برگرفته از بغض و کینه گروهک‌های تروریستی دانسته و با تسلیت به خانواده شهدا، شفای عاجل برای مجروحان را خواستار شد.


در انفجار ظهر امروز مسجد امام رضا (ع) دست کم 4 تن شهید و ده‌ها تن مجروح شدند. تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این حادثه را به عهده نگرفته است./981/ب902/د

ارسال نظرات