۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۵۵۴
یکی از علمای عراق:

یمن به دلیل جنایت‎های عربستان به خرابه تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا تأکید کرد که یمن به دلیل جنایت‎های عربستان به خرابه تبدیل شده است.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در نشستی که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه در دفتر وی برگزار شد، از ادامه جنگ عربستان علیه یمن به شدت انتقاد کرد و گفت: جنگ علیه یمن کاملا بی مورد بود و این کشور را از به خرابه تبدیل کرد. جنگ علیه یمن بیهوده است و پایانی ندارد.

 

وی افزود: علمای سراسر جهان باید در برابر حکومت های ظالم ایستاده و نقش خود را در این باره ایفا کنند. علما باید از نظر سیاسی و مالی مستقل باشند تا تحت فشار قرار نگیرند.

 

آیت الله مدرسی از عملکرد برخی علما به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هر چه مصیبت علیه مسلمانان رخ می دهد نتیجه عدم ایفای نقش علماست، در مقابل شاهد هستیم در کشورهایی که علما به ایفای نقش خود پرداخته و جان خود را در این راه تقدیم کردند، تمدن انسانی حاکم است.

 

این عالم عراقی ادامه داد: با وجود اینکه طاغوت بر عراق حاکم بود، علما در راه استقلال علم و آزادی و دین فداکاری های بسیاری از خود نشان دادند. علمای عراق هیچگاه در برابر طاغوت تعظیم نکرده و دین و وجدان خود را نفروختند و امروزه نیز شاهد صدور فتوای علیه قدرت های جهانی هستیم./980/ب903/د

ارسال نظرات