۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۶۵۲
نتانیاهو:

روابط ما با عربستان قوی تر از رابطه با اتحادیه اروپا است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری صعده پرس یمن امروز (شنبه) به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: روابط ما با عربستان سعودی قوی تر از رابطه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
نتانياهو و اشغال مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری صعده پرس یمن فیلمی از نتانیاهو در اجلاس اقتصادی داووس را منتشر کرده که در آن می گوید: عربستان و مصر و کشورهای عربی خلیج فارس الان دوستان ما شده اند و آینده این کشورها از سوی ایران و داعش در معرض تهدید قرار گرفته است.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس می گوید: این کشورها ( عربستان و کشورهای عربی) برای مقابله با تهدید ایران، کشوری را بهتر از اسرائیل پیدا نکردند تا با آن همپیمان شوند.


نتانیاهو افزود: سطح روابط اسرائیل با کشورهای عربی رو به افزایش و بهتر شدن است و امیدواریم که روابط ما با اتحادیه اروپا نیز به همان سطح و خوبی روابط با عربستان و کشورهای عربی ارتقا پیدا کند.


پایگاه خبری صعده پرس یمن در این خبر به نقل از برخی تاریخ شناسان، سابقه روابط بین آل سعود و رژیم صهیونیستی را به قبل از سال های 1948 و تا سال 2002 میلادی مرتبط می دانند، زمانی که عربستان، اتحادیه عرب را در نشست بیروت به صلح با اسرائیل متوجه کرد.


براساس این گزارش، روابط اسرائیل و عربستان در طول این سال ها همچنان رو به رشد بوده و سعودی ها در سال 2008 گام های سریعی را برای نزدیکی با این رژیم برداشتند تا جایی که مقامات تل آویو و ریاض در سال 2010 علنا نزدیکی بین دو کشور برای مقابله با ایران که آنها آن را دشمن مشترک و شماره یک خود می پندارند را ضروری اعلام کردند.


این پایگاه خبری نوشت: این نزدیکی بین روابط سعودی ها و رژیم صهیونیستی حتی در اسناد ویکیلیکس نیز به چشم می خورد و دو کشور در زمینه های اطلاعاتی و امنیتی به طور مخفیانه با یکدیگر همکاری داشته و دارند تا جایی که مقامات سعودی برای عادی سازی روابط، هرگونه تحریمی در تعامل با شرکت های مرتبط با اسرائیل را حذف کرده اند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات