۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۶۶۷
وزیر اوقاف مصر:

فرهنگ دینی و اسلامی راهکار مبارزه با افراط‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با تاکید بر ضرورت بازنگری در گفتمان دینی خاطر نشان کرد که فرهنگ برخاسته از دین و اسلام تنها راه رویارویی با افراط‌گرایی است.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که رویارویی با افراط گرایی تنها برعهده نهادهای نظامی نیست بلکه نابودی اندیشه افراطی مبتنی بر فرهنگ برخاسته از علمای دین و فرهنگیان و نیز آشنایی جوانان با اندیشه اعتدالی است.


مختار جمعه در بازدید از نمایشگاه کتاب مصر خاطر نشان کرد که مبارزه با افکار افراطی و تندرو نیازمند همبستگی فرهنگی موسسه‌های مرتبط است و این مهم با هماهنگی وزارت فرهنگ و جوانان و با مدیریت الازهر امکان پذیر است.


از سوی دیگر محمود صالح مدیر مسؤول مجلس عالی اسلامی نمایشگاه کتاب با اشاره به بازگشایی این نمایشگاه تصریح کرد که آثار دینی بیش از 60 مولف به 13 زبان مختلف ترجمه شده و در معرض نمایش قرار گرفته است.


وی افزود: کتاب‌های ترجمه شده پیرامون بازنگری گفتمان دینی، تصحیح مفاهیم غلط، ترجمه معنای قرآن کریم، فقه عبادات، کتاب‌های فرهنگی و اسلامی است که در این میان کتاب «اصلاح مفاهیم» و «نابودی اندیشه افراطی» از وزیر اوقاف به 13 زبان ترجمه و در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت./981/ب903/د

ارسال نظرات