۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۷۹۰

بازداشت 3847 فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات و جمع آوری اسناد در ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین و عضو کمیته اداره امور این هیات در نوار غزه تاکید کرد که رژیم اشغالگر قدس از آغاز انتفاضه قدس در اوایل ماه اکتبر گذشته تاکنون بیش از 3847 فلسطینی را بازداشت کرده است.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبد الناصر فروانه با ابراز نگرانی نسبت به تداوم بازداشت ها و جنایت های رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آمار بازداشت فلسطینیان در جریان این انتفاضه و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بیش از 100 درصدی (101.4 درصدی) داشته است.

 

وی افزود: این بازداشت ها در تمامی استان ها و در میان تمامی گروه های سنی و هم در میان مردان و هم زنان صورت گرفته است و استان های شمال کرانه باختری با 2260 بازداشتی در صدر مناطقی قرار دارند که بیشترین بازداشت ها را شاهد بوده اند. استان قدس با 1352 بازداشتی، فلسطین اشغالی سال 1948 با 160 بازداشت و در نهایت استان های جنوب نوار غزه با 75 نفر بازداشت شده در رده های بعدی قرار دارند.

 

وی همچنین از تشدید روند بازداشت کودکان فلسطینی خبر داد؛ به طوری که در میان بازداشت شدگان 1631 کودک زیر 18 سال هم دیده می شوند که 42.4 درصد از کل بازداشت شدگان در جریان انتفاضه قدس را تشکیل می دهند.

 

فروانه از تمامی موسسات حقوقی و انسان دوستانه و رسانه های گروهی مختلف خواست مساله اسرا و بازداشت شدگان را در راس اولویت های خود قرار دهند.


گفتنی است که رژیم صهیونیستی با این بازداشت های گسترده سعی در ایجاد ترس و وحشت در میان فلسطینیان و منصرف کردن آنها از اجرای عملیات های مقاومتی و یا شرکت در درگیری ها با نظامیان صهیونیست را دارد تا شعله های انتفاضه قدس فروکش کند، اما با وجود گذشت بیش از 4 ماه از آغاز انتفاضه قدس هنوز موفق به متوقف کردن این انتفاضه نشده است./982/ب102/د

ارسال نظرات