۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۰۴۸

یکی از علمای مصر نسبت به سخنان گمراه کننده مبلغان دینی ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور شیخ الازهر مصر از اندیشه برخی مبلغان دینی در گمراه ساختن مردم به شدت ابراز نگرانی کرد.
محمد مهنا استاد دانشکده حقوق و الهيات الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مهنا مشاور شیخ الازهر مصر و استاد دانشکده حقوق و الهیات با هشدار نسبت به سخنان گمراه کننده برخی مبلغان دینی، این افراد را به «راهزنان مسیر الهی» توصیف کرد.


وی افزود: تبلیغ یک پیام است و برخی تنها به رساندن این پیام اکتفا می‌کنند درحالی که برخی از مخاطبان، مقام و منزلت بالاتری از مبلغان دارند. ترویج دهندگان احکام الهی، مربیان قلب‌ها و عقل‌ها هستند. آنان به هنگام برخورد با یک جوان در حکم پدر و در برخورد با عالمی بزرگتر جایگاه فرزندی پیدا می‌کنند.


مهنا با حضور در برنامه «به سمت خدا» گفت: عقل و اندیشه‌ای که با نور الهی هدایت شود در حیرت، سردرگمی، شک و تردید قرار نگرفته و هیچگاه محتاج به دلیل و برهان نمی‌شود زیرا چنین فردی با بصیرتی که از این علم به دست آورده است همه امور را در برابر خود منکشف می‌بیند.


مشاور شیخ الازهر خاطر نشان کرد: حکمت از قدرت نشات می‌گیرد. فرد با بصیرت حقیقت را با چشم دل دیده و حکمت احکام و دستورات الهی را درک می‌کند به گونه‌ای که همواره در حالتی از اطمینان به سر می‌برد.


استاد دانشکده حقوق و الهیات الازهر تصریح کرد: نمونه کامل وجود حکمت که عقل عادی از درک آن عاجز و تنها انسان دارای قدرت و بصیرت به عمق چنین عملی پی می‌برد، داستان به قتل رسیدن جوانی به دست خضر نبی است که در بزرگسالی با در پیش گرفتن طغیان به پدر و مادر خود ظلم می‌کرد.


مهنا ادامه داد: حضرت موسی (ع) با دیدن چنین صحنه‌ای متعجب شد در حالیکه خضر نبی با حکمت نشات گرفته از نور و هدایت الهی به سرانجام کار این جوان آگاهی یافته و او را به قتل رساند.


وی در پایان اظهار داشت که صاحب حکمت عدل الهی را در اعطا و عدم اعطا می‌بیند بدین صورت که اگر نعمتی به او عطا شود شاکر بوده و اگر نعمتی نیز عطا نشود آن را به خیر و صلاح خود نمی‌بیند./981/ب903/د

ارسال نظرات