۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۸۴۷
رای الیوم:

رسانه‎های عربی انتفاضه قدس و جنگ در یمن را فراموش کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ پایگاه رأی الیوم نوشت که رسانه‎های گروهی جهان عرب و اسلام در اوج توجه قدرت های منطقه‎ای و بین المللی به پرونده سوریه، انتفاضه قدس و جنگ در یمن را به فراموشی سپرده‎اند.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی رأی الیوم نوشت: رسانه های گروهی جهان عرب هم اکنون تمام توجه خود را معطوف سوریه کرده اند و از انتفاضه شعله ور شده در فلسطین اشغالی و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه جوانان فلسطینی غافل شده اند.


از سوی دیگر جنگ در یمن که به زودی وارد دومین سال خود خواهد شد، با وجود اینکه رویدادها و تحولات آن به سرعت در حال شکل گیری است، به ندرت مورد توجه قرار می گیرد.


رسانه های گروهی ظرف دو روز گذشته به سه موضوع به عنوان تحولات و محورهای اصلی مورد توجه خود پرداخته اند که عبارتند از:


محور اول: بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات در مورد کشته شدن یک سرباز اماراتی و زخمی شدن یک تن دیگر در عملیات نظامی در یمن که در نتیجه آن شمار کشته های امارات به بیش از 70 سرباز و دستکم یک افسر رسید.


محور دوم: بمباران کارگاه خیاطی در صنعا توسط جنگنده های ائتلاف سعودی که در نتیجه آن دو کارگر کشته و 15 کارگر دیگر زخمی شدند و کارگاه بطور کامل در آتش سوخت.


محور سوم: رسانه های گروهی عربستان مقابله با موشک اسکاد شلیک شده به سوی شهر خمیس مشیط و منهدم کردن آن توسط موشک های آمریکایی پاتریوت را به طور خاص مورد توجه قرار دادند.


نکته قابل توجه در محور اول آن است که ما در مورد آمار تلفات نیروهای سودانی ، قطری ، کویتی ، بحرینی و عناصر مزدور کلمبیایی و دیگر اتباع خارجی در یمن تا کنون به هیچوجه چیزی نشنیده ایم.


در این خصوص دو احتمال وجود دارد. احتمال اول اینکه این نیروها واقعا در میدان جنگ مشغول نبرد هستند و کشته و زخمی می دهند اما بر اخبار مربوط به قربانیان سرپوش گذاشته می شود و آنها در سکوت بدون پوشش رسانه ای دفن می شوند. احتمال دوم اینکه نیروهای مزبور نبرد نمی کنند و فقط حضوری سمبلیک دارند. ما با توجه به بایکوت خبری و کمبود اطلاعات پاسخ روشنی در این خصوص نداریم.


چه بسا این بایکوت خبری و کمبود اطلاعات به شکل های دیگری در مورد محورهای دوم و سوم نیز صدق می کند.


موضوع خطرناک تر از موارد یاد شده اینکه ائتلاف سعودی از سازمان صلیب سرخ جهانی و دیگر سازمان های بشردوست خواست تا کارکنان شان را از مناطق یمنی در معرض تهدید و خطر بمباران خارج کنند اما این سازمان ها به شدت با این درخواست اعلام مخالفت کردند زیرا می خواهند به وظایف خود در خصوص امدادرسانی به میلیونها شهروند یمنی عمل کنند و همچنین می دانند که هدف از چنین درخواستی آن است که این سازمان ها نتوانند جنایات جنگی به وقوع پیوسته توسط ائتلاف سعودی را ثبت و ضبط کنند.


رأی الیوم در پایان تاکید کرد: جنگ در یمن جنگ ویرانگری است و نباید به دست فراموشی سپرده شود زیرا قربانیان آن افراد بیگناه ، فقیر و تهیدست هستند و در دوران قبل از جنگ نیز لقمه غذایی برای خود نمی یافتند. آنها حق دارند تا زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند و مستحق این همه ظلم و ستم نیستند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات