۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۶۸۷۲

خرید 378 عنوان کتاب در هیأت انتخاب و خرید کتاب

خبرگزاری رسا ـ مصوبات جلسه 574 هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد. در این جلسه، 378 عنوان کتاب در فهرست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه 574 هیأت انتخاب و خرید کتاب تعداد 378 عنوان در 65090 نسخه به مبلغ کل هفت میلیارد و نهصد و بیست و شش میلیون و چهارصد هزار ریال برای خرید به تصویب رسید. فهرست این خرید نیز در درگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی http: //mof. farhang. gov. ir/fa/home/booK بارگذاری شده است.

 

همچنین با توجه به نکات مطرح شده درباره خریدهای اخیر هیأت انتخاب و خرید کتاب در ماه‌های گذشته، این هیأت اطلاعیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرده است:

 

1- جلسات هیأت به طور مرتب و ادواری برگزار می‌شود و روندهای تأخیری مقطعی در اعلام نتایج جلسات، به دلیل هماهنگی‌های مقتضی با امور مالی معاونت امور فرهنگی است. بنابراین ناشران محترم می‌توانند طبق روال همیشگی آثار خود را به دبیرخانه این هیأت تحویل دهند.

 

2- فرایند ارسال کتاب (و بالطبع بررسی و تصویب خرید آن) در هیأت انتخاب و خرید کتاب، همان‌طور که در اطلاعیه‌های پیشین به اطلاع عموم رسیده است، صرفاً بر مبنای تمایل خود ناشر است؛ نه دسترسی به همه کتاب‌هایی که در طول دوره‌های برگزاری جلسات هیأت منتشر می‌شوند. از این رو ممکن است در جلسه‌ای، بر اساس تعداد ارسال کتاب توسط ناشران مختلف، میزان مصوبات خرید هم در مقایسه با یکدیگر نوسان داشته باشد. بنابراین خرید تعداد عنوان‌های بسیار از یک ناشر به معنای اقبال و یا توجه وزارتخانه به آن ناشر نیست بلکه به این دلیل است که آن ناشر در زمان برگزاری جلسه، تعداد زیادی از کتاب‌های خود را به هیأت ارسال کرده و خواه ناخواه این موضوع در فرایند بررسی و تصویب تأثیرگذار بوده است.

 

3- با توجه به توضیحات بند پیشین، مناسب می‌نماید به لحاظ رعایت استانداردهای تحلیلی، مبنای تحلیل‌های آماری بر اساس مقاطع زمانی معنادارتر (مثلا یک دوره سه ماهه و یا بیشتر) قرار داده شود و صرفاً بر اساس یک جلسه واحد به برشماری بیشینه‌ها و کمینه‌های مصوبات پرداخته نشود چرا که در یک جلسه واحد ممکن است میزان ارسال کتاب توسط ناشری از بقیه بیشتر باشد و فزونی احتمالی و تبعی مصوبات آثار آن ناشر، تحلیل‌ها را دچار کژتابی آماری سازد.

 

4- ناشران محترمی که کتاب‌های خود را برای بررسی به هیأت داده‌اند، در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیأت، (واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق 342 ) مراجعه کنند.

 

5- در پایان، این هیأت مجدداً ضمن دعوت از همه ناشران کشور برای ارسال کتاب‌های خود به دبیرخانه، یادآور می‌شود که ناشران استان تهران می‌توانند به طور مستقیم با مراجعه به دفتر تحویل کتاب دبیرخانه هیأت (واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه دوم، اتاق 237) بدین امر بپردازند و ناشران استان‌های دیگر نیز از بعد از تأیید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان متبوع، کتاب‌های خود را ارسال کنند./998/د102/ق

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات