۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۱۶۸
امام جمعه پاوه:

عدم تحقق توطئه دشمنان به دلیل حضور رهبری حکیم و بصیر/ امام موسی صدر یک جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تأکید کرد که دشمنان با وجود توطئه‎های فراوان نظیر جنگ تحمیلی و تحریم‎های ظالمانه به دلیل وجود رهبری حکیم و بصیر و هوشیاری ملت به اهداف خود دست نخواهند یافت.
ماموستا ملا قادري امام جمعه پاوه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا ملاقادری، امام جمعه پاوه و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در همایش گفت وگو برای زندگی با موضوع «بررسی تجربه امام موسی صدر» که امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، گفت: مسلمانان به ویژه شیعیان تا پیش از ایشان دارای رهبر نبودند اما امام موسی صدر آمد تا خفتگان را از خواب بیدار کند و بیداران را هوشیار سازد و نتیجه این تلاش ها نیز در جنگ 33 روزه نمایان بود.

 

وی افزود: امام موسی صدر یک جامعه محسوب می شد که سازمان های اطلاعات عربی و صهیونیستی جلوی وی را گرفتند و پس از گذشت 4 دهه همچنان سرنوشت وی نامعلوم است.

 

ملاقادری به بیان تفاوت عصر حاضر با عصر گذشته پرداخت و تصریح کرد: عصر ما نسبت به گذشته هم جای تقدیر دارد و هم هشدار دهنده است. تقدیر از این نظر که رفاه و بهداشت و ارتباطات و آموزش در سطح بالایی قرار دارد و هشدار از این جنبه که هجمه و شبیخون شدیدی علیه دین و اسلام و قرآن و خانواده ما به راه افتاده است.

 

امام جمعه پاوه آثار این هجمه را تفرقه و جنگ در برخی کشورهای اسلامی نظیر یمن و عراق و سوریه و بحرین عنوان کرد و اظهار داشت: برخی جریان ها امروزه به میل خود در حال توجیه اسلام، تفسیر آیات و سوء استفاده از فقه اسلامی هستند و جان و مال دیگران را مباح می دانند.

 

وی بخشی از بحران جهان اسلام را متوجه سکوت علما دانست و تأکید کرد: نسل جدید گرفتار فضای مجازی شده و اطلاعات خود را به دور از رهبران دینی دریافت می کنند. ما باید هر چیز را در جای خود قرار دهیم و صحبت را در جای صحبت و گلوله را در جای گلوله استفاده کنیم نه برعکس. اگر علمای جهان اسلام یک قدم به جلو بردارند بسیاری از مشکلات حل می شود اما تنها به فکر مصالح خود هستیم.

 

ملاقادری وجود مذاهب مختلف اسلامی را رحمت توصیف کرد و ادامه داد: وجود مذاهب مختلف رحمت است به شرطی که استنباط فقها را وسیله جنگ قرار ندهیم. جمهوری اسلامی ایران این مساله را به خوبی رعایت کرده است و اگر در عراق و سوریه و یمن و لیبی و مصر نیز رهبری حاکم بود به چنین بحرانی گرفتار نمی شدند.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطر نشان ساخت: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و شاهد هزاران توطئه نظیر جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران بودیم که مطمئنا اگر این توطئه ها در سایر کشورها بود به سوی سقوط گام برمی داشتند. رهبری حکیم و بصیر، ملت بیدار، علمای شیعه و سنی و مسؤولان اجازه ندادند توطئه دشمنان عملی شود.

 

وی با اشاره به نتایج تقریب مذاهب در ایران گفت: داعش در مناطق شیعه و سنی نشین عراق حضور دارد و به تکفیر مسلمانان می پردازد. در اسلام چنین چیزی وجود ندارد و کسی حق ندارد مسلمانان را کشته و خانه هایشان را ویران کند. اهل تسنن اعتقاد دارند هر که به رسالت نبوی و اححکام اسلام اذعان کند برادرشان به شمار می آید.

 

امام جمعه پاوه داعش و سایر گروه های تروریستی را عامل بی اعتمادی جهانیان به مسلمانان و تخریب جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد که هرگونه اهانت به مقدسات و تخریب مساجد محکوم است.

 

ملاقادری افزود: اکثر تکفیری ها در مدارس علوم دینی اهل تسنن و نزد مفتیان سنی که مزدور سازمان اطلاعات شیوخ منطقه هستند و به اجرای نقشه غرب می پردازند، علم آموخته اند و نتیجه کار آنان نیز گسترش اسلام هراسی در جهان است. تکفیری ها یک تشکیلات آگاهانه علیه بیداری اسلامی هستند و ما باید بر اساس آموزه های قرآن د ربرابر فتنه بایستیم.

 

وی در پایان اظهار داشت: پس از تصرف موصل در مناطق مرزی حضور یافتم و به مردم هشدار دادیم که از ورود این عناصر جلوگیری کنند چرا که امنیت از آن همگان است و هیچ کس از ناامنی در مصونیت نیست./980/ب202/د

ارسال نظرات