۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۸۱۹

بررسی «فهم میراث اسلامی در درمان انحراف فکری» در مصر

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «فهم درست میراث اسلامی و تأثیر آن در درمان انحراف فکری» به‌ همت شعبه «اسیوط» دانشگاه الازهر مصر، امروز، دوم اسفندماه آغاز می‌شود و به مدت سه‌ روز ادامه دارد.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «فهم درست میراث اسلامی و تأثیر آن در درمان انحراف فکری» به‌ همت شعبه «اسیوط» دانشگاه الازهر مصر، امروز، دوم اسفندماه آغاز می‌شود و به مدت سه‌ روز ادامه دارد.


این همایش بین‌المللی با نظارت «احمد الطیب»، شیخ الازهر و با حضور «یاسر الدسوقی»، استاندار استان «اسیوط» مصر و «ابراهیم الهدهد»، رییس دانشگاه الازهر برگزار خواهد شد.

 

«اسامه عبدالرئوف»، نایب رییس دانشگاه الازهر شعبه اسیوط بیان کرد: این همایش با هدف تبیین رویکرد صحیح برای تعامل با میراث اسلامی در پرتو اندیشه پیشوایان مسلمان طی قرون مختلف و تکیه‌کردن بر گفت‌وگوی علمی مبتنی بر استدلال و شواهد برای بررسی افکار و عقاید منحرف برگزار می‌شود.

 

وی افزود: تدوین ضوابط و اصولی قانونی برای حفظ میراث فکری و مادی، نهادینه‌کردن اصل گفت‌وگوی بی‌طرف و هدفمند برای بررسی مسائل و مشکلات ائمه جماعات مساجد و گسترش دایره گفت‌وگوی فکری پویا از دیگر اهداف این همایش است.

 

عبدالرئوف در پایان، «مفهوم میراث اسلامی، اهمیت و شاخصه‌های خوانش آن»، «شیوه‌های فهم صحیح میراث اسلامی»، «نقش الازهر و مؤسسات تبلیغی و فرهنگی در حفظ میراث اسلامی و نواندیشی در آن»، «پرداختن به انحراف فکری و خطر آن برای میراث اسلامی» و «بررسی نقش قوانین حقوقی در حفظ میراث اسلامی» را از محورهای این همایش عنوان کرد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات