۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۱۹۰۰۵
از سوی به نشر منتشر شد؛

«اینجا ایران است»؛ روایت کودکانه اقلیم ایران زمین

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی با هدف آشنایی کودکان با اقلیم های مختلف ایران، کتاب «اینجا ایران است» را چاپ و روانه بازار نشر کشور کرد.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ایرانِ پهناور، اقلیم‌ها و آبادی‌های گوناگونی را در خود جای داده است که آشنایی با آنها نه تنها یکی از جاذبه‌های آموزشی محسوب می شود بلکه در مراکز آموزشی از عناصر مهم برای تقویت یادگیری بشمار می رود.

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی برای ایجاد فضاهای مطالعاتی در این حوزه، نسبت به اثری داستانی و متناسب با مقطع سنی کودک و نوجوان با هدف آشناسازی کودکان با اقلیم‌های گوناگون ایران اقدام کرده است.

کتاب «اینجا ایران است» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری نیلوفر میرمحمدی، کتابی است که راوی قصه هایی درباره ایران زمین است که اقلیم های مختلف کشور را در قالب داستان‌های تخیلی برای گروه سنی الف و ب معرفی می کند.

اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ارومیه، مازندران، لرستان، کردستان، سمنان، ترکمن‌صحرا، یزد، همدان و هم‌چنین چهارمحال و بختیاری اقلیم‌هایی هستند که در این کتاب به زبانی روان و شیوا به آن‌ها پرداخته شده است.

کودکان در این کتاب داستان‌هایی کوتاه را با عناوین «رود مهربان»، «ماه و ماهی»، «بز کینه‌ای و بچه‌ شیرین‌زبان»، «صدمین جزیره، جزیره‌ فلامینگوها»، «چه‌قدر قشنگ شده‌ای شوکا»، «انگار کسی با منقار آه می‌کشد»، «رعدی که به جان خودش افتاد»، «تاج طلایی خورشیدخانم گم شده»، «یک کلاه و این همه میهمان»، «چه‌قدر نرم است»، «رؤیای غاری بلندبالا» و «خوش به حال موقرمزه» می‌خوانند.

این کتاب هم اکنون در قطع وزیری کوتاه در شمارگان هزار نسخه از مجموعه کتاب‌های «پروانه» به‌نشر به چاپ رسیده و با قیمت 55000 ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

علاقه مندان به تهیه کتاب «اینجا ایران است» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند../1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات