۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۳۳۸
شیخ نعیم قاسم:

عربستان در حال ارتکاب جنایت بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آل‎سعود در سنگر مقابل مقاومت اسلامی قرار گرفته است، تأکید کرد که اقدامات این دولت در یمن، جنایت بین المللی به شمار می‎آید.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان جمعیت قرآنی بقاع غربی، با اشاره به اینکه عرب بودن دارای ویژگی هایی است، گفت: فلسطین معیار هویت عربی است و کسانی که در کنار فلسطین قرار دارند می توانند ادعای عرب بودن داشته باشند، اما آنانی که علیه فلسطین فعالیت می کنند، مخالفان عربیت هستند.

 

وی افزود: کسانی که مدعی عرب بودن و حمایت از فلسطین را دارند، هیچ اقدامی برای حمایت از مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست ها انجام نداده اند. اگر از ابتدا و تنها به مقدار اندک از مقاومت فلسطین حمایت می کردند هم اکنون شاهد آزادی این سرزمین بودیم.

 

شیخ نعیم قاسم به مقاومت ملت اسلامی با امکانات اندک اشاره کرد و اظهار داشت: مقاومت لبنان با تعداد محدود توانست اسرائیل را از این کشور اخراج کند و شکست سنگینی در جنگ 2006 بر این رژیم وارد سازد، مردم غزه نیز سه شکست پیاپی را بر صهیونیست ها تحمیل کرده اند. بنابراین اگر عرب ها مصالح حاکمان ظالم خود و همچنین منافع نفتی را کنار بگذارند، شکست اسرائیل به آسانی انجام می گیرد.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد دو اقدام بودیم؛ نشست در سفارت عربستان و ادای عذرخواهی که مایه ذلت است و نشستن در سفارت فلسطین برای تقدیم هدایای مالی به خانواده های شهدا که مایه عزت و افتخار به شمار می آید.

 

وی درباره انتقاد از عربستان سعودی تصریح کرد: از عربستان انتقاد می کنیم چرا که به کشور عربی یمن تجاوز کرده و به کشتار زنان و کودکان و تخریب مساجد و بیمارستان ها می پردازد. عربستان در حال ارتکاب جنایتی بین الملی است که در کنار آن نیز به عراق و سوریه و لبنان تجاوز می شود. ما در برابر تعرض به کشورهایمان سکوت نمی کنیم زیرا به عزت عادت کرده ایم و با قدرت در برابر صهیونیست ها و تکفیری ها ایستاده ایم.

 

شیخ نعیم قاسم، عربستان را در سنگر مقابل مقاومت اسلامی یاد کرد و گفت: مشکل عربستان با ما این است که سرزمین خود را تنها با توکل به خدا آزاد کردیم، پروژه تکفیری ها در منطقه را ناکام ساختیم، در برابر فتنه مذهبی پیروز شدیم، به فکر وحدت و ثبات کشورمان هستیم و راه کرامت و آزادی و استقلال را در پیش گرفته ایم.

 

عضو ارشد حزب الله خاطر نشان ساخت: عربستان در حال فشار بیهوده است زیرا این فشارها بر ما تأثیر نمی گذارد و مواضعمان را تغییر نمی دهد. اقدامات آنان نشان دهنده درستی مسیری است که در پیش گرفته ایم./980/ب902/د

ارسال نظرات