۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۲۰۰۱۶

دیدار جمعی از طلاب قم با نماینده بعثه رهبری در عراق

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب زائر عتبات عالیات از حوزه علمیه قم با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق دیدار کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از کربلا، حجت الاسلام و المسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در دیدار جمعی از طلاب زائر عتبات عالیات از حوزه علمیه قم اظهار داشت: تحصیل در علوم و معارف اسلامی و قرآنی فرصتی برای تعالی معنوی و معرفتی است.


وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در تربیت طلاب آگاه به زمان و آشنا به مسائل روز دارند، خاطرنشان کرد: ضرورت امروز جامعه حضور اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری است، باید به دنبال فرصت های جدید تبلیغی باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تهذیب نفس و تهجد در سفرهای زیارتی گفت: زیارت باید توام با اندیشه و دانش و معرفت باشد تا بتواند زندگی را متحول سازد و سرمایه ای برای زندگی انسان در رفتارهای فردی و اجتماعی باشد و زندگی او را حسینی کند.


وی از طلاب و روحانیان خواست نماز شب را فراموش نکنند و اظهار داشت: طبق حدیثی از امام صادق(ع) نماز شب انسان را خوش سیما، خوش خلق، خوش رو، پررزق کرده و دین را اداو غصه را برطرف و نور چمشم را زیاد می کند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با استناد به آیه 79 سوره اسراء گفت: تهجد، شب زنده داری به نظر برخی برای پیامبر فریضه بوده است و این شب زنده داری بود که رسول اکرم(ص) را به مقام محمود رساند، پیغمبر اکرم(ص) دارای مقام محمود مطلق است که شفاعت کبری از آثار آن در قیامت است.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: همانگونه که هر ستایشگری خدا را ستایش می کند، بنده هم اگر مظهر اسماء و صفات الهی شود، مورد ستایش دیگران قرار می گیرد زیرا ییامبر اکرم که مظهر و مجلای همه اسماء و صفات الهی است، وجه الله بوده و دارای مقام محمود است.


وی سفر به عتبات عالیات را سفر تمرین عبادات مخصوصا مستحبات برشمرد و افزود: واجبات را اگر انسان انجام ندهد، در قیامت مواخذه می شود، اما مستحبات است که انسان را به خدا نزدیک و مقرب می سازد، از این رو باید مستحبات را تمرین کرد و اهمیت داد./935/ب202/د

ارسال نظرات